

Frederik Picard is managing partner van het Antwerpse marketing- en communicatiebureau Reputations.
Meer over Frederik PicardMarketing Top Models
De 50 essentiële managementmodellen voormarketingprofessionals
Paperback Nederlands 2025 1e druk 9789059964099Samenvatting
Hoe fijn is het niet om als ervaren marketeer, consultant of starter in het marketingvak alle relevante managementmodellen bij de hand te hebben? Of als student alle modellen op dit vlak te leren kennen voordat je aan je eerste baan begint?
Dit boek biedt structuur en inzichten die je nodig hebt om succesvol te zijn in marketing. Het bundelt de beste marketingmodellen die elke managementprofessional moet kennen, van de Ansoff-matrix en de Blue Ocean Strategy tot Porter’s Five Forces en de Postioneringskaart.
Het boek is gericht op directe toepasbaarheid bij het ontwikkelen van een marketingstrategie. Ieder model heeft een kort en krachtig format: wat, waar, wanneer, hoe, visueel schema, sterktes/zwaktes, toepassing. Deze praktische en visuele aanpak inspireert en ondersteunt. Flowcharts leiden de lezer snel naar de juiste modellen. Ideaal om snel te leren of kennis weer op te frissen.
Specificaties
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan