Filip Vandendriessche is zelfstandig consultant, lector conflictmanagement bij de Universiteit van Leuven en docent strategisch management bij Sioo en bij de Universiteit van Antwerpen.
Meer over de auteursLeidinggeven zonder cijfers
Van input naar output
Gebonden Nederlands 2015 1e druk 9789077442234Samenvatting
Hiërarchie en controle zijn niet meer de primaire ingrediënten voor succes. Resultaat behalen met je organisatie gebeurt tegenwoordig meer dan ooit samen. De manier waarop je jouw organisatie leidt en met je werknemers communiceert, beïnvloedt de werking van je bedrijf dus enorm.
Leidinggeven zonder cijfers vertelt hoe je als manager het vooropgestelde doel kunt bereiken en tegelijk medewerkers betrokken houdt bij de organisatie. De auteurs hebben daarbij een bijzondere aandacht voor outputmanagement: deze manier van sturing koppelt de doelstellingen van een organisatie aan een cultuur waarin de capaciteiten van de individuele werknemers tot volle wasdom komen en de klant en kwaliteit centraal staan.
Outputsturing is niet de volgende managementhype, maar staat voor een andere manier van denken voor bestuurders. Het verhoogt de samenwerking binnen je bedrijf, en maakt verandering zonder conflict mogelijk. Sturen op output kun je leren, en dit boek wijst je de weg.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Filip Vandendriessche
Over Han Looten
Inhoudsopgave
1. Output versus input
2. Outputsturing: het trechtermodel
3. Waarom werkt outputsturing op organisatieniveau?
4. Waarom werkt outputsturing op medewerkersniveau?
5. Voorwaarden voor implementatie op organisatieniveau
Slothoofdstuk: Nog even extra aandacht graag
Uitleiding
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan