Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 43% korting

De conversation manager

De kracht van de hedendaagse consument, het einde van de traditionele adverteerder

Paperback Nederlands 2012 2e druk 9789081516327
Voormalig top 100Totaal 36 dagen
Laatste exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Laatste exemplaar! Voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
27,95
15,95
VOORDEEL - 43% korting

Samenvatting

De voorbije jaren is het internet geëvolueerd van een statisch naar een sociaal platform. Die evolutie heeft impact op de manier waarop consumenten communiceren en aankoopbeslissingen nemen. Jammer genoeg zijn de meeste adverteerders stil blijven staan. Adverteren op de traditionele manier werkt niet langer. Verandering is noodzakelijk in de dagelijkse manier van werken van elke adverteerder. De kloof tussen de hedendaagse consument en de traditionele adverteerder wordt namelijk elke dag groter.
Dit tijdperk is niet het einde van de advertentiemarkt, maar wel het einde van de adverteerder!

Dit boek biedt de oplossing voor deze uitdaging: een veranderingstraject van adverteerder naar Conversation Manager. De Conversation Manager heeft een frisse visie op hoe merken succesvol opereren in samenwerking met de hedendaagse consument. Converseren met consumenten staat daarbij centraal. Luisteren naar en converseren met consumenten zijn noodzakelijk talenten om een Conversation Manager te worden.

Het boek beschrijft aan de hand van aansprekende voorbeelden en duidelijk concepten hoe een adverteerder zich kan omscholen tot een Conversation Manager. Het blijft niet bij een theoretisch denkkader. Het boek biedt praktische handvatten om uw veranderingsproces binnen 48 uur te starten. U vindt hiervoor concrete tips en online tools om uw bedrijfsstrategie aan te passen in de richting van conversation management en u te helpen bij uw nieuwe job: de Conversation Manager.

Specificaties

ISBN13:9789081516327
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:222
Druk:2
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (4)

recensie
De conversation manager
Max Kohnstamm | 11 april 2013
De subtitel van 'De Conversation Manager' luidt: 'De kracht van de hedendaagse consument, het einde van de traditionele adverteerder'. Deze titel deed mij even vrezen voor nog een boek waar op ongenuanceerde wijze wordt beweerd dat in de marketingcommunicatiewereld alles totaal is veranderd. Dat is onzin, want het fundament blijkt onveranderd: marketingcommunicatie draait om het bouwen van sterke merken.
Lees verder
recensie
De conversation manager
Birgit Zuurveld | 29 februari 2012
Community managers, content managers, social media managers, conversation managers. Namen van beroepen waar je de laatste tijd niet omheen kunt. Steven van Belleghem schreef een boek over de laatste; 'De conversation manager'.
Lees verder
recensie
De conversation manager
Jan Boerstra | 16 juli 2010
Sociale media zijn hot. Ieder zichzelf respecterend bedrijf denkt op z'n minst na over de kansen die sociale media hebben te bieden. Overheden zijn er nog niet uit welke mogelijkheden digitale netwerken voor hen in petto hebben. Ondertussen heeft Obama op indrukwekkende wijze getoond hoe je klinkende én politieke munt kunt slaan uit een strategische inzet van sociale media. Met 'De Conversation Manager' reikt Steven van Belleghem de helpende hand aan iedereen die het pad van de sociale media wil verkennen of bewandelen. Zijn aanpak is: observeer, faciliteer en participeer. Oftewel, zit niet stil maar zoek contact en het gesprek met klanten en alle anderen die iets van je product weten of vinden.
Lees verder
recensie
De conversation manager
Eric van Arendonk | 18 juni 2010
'De conversation manager', hoe verzin je het? Wat moet deze persoon gaan managen, conversaties? Nu ik het boek gelezen heb, weet ik dat dit typische vragen zijn van een zogenaamde ouderwetse marketeer. Komen dezelfde vragen bij u op bij het lezen van de titel dan wordt het hoog tijd dat u dit boek ter hand neemt, zodat u erachter komt wat er zo ouderwets is aan deze gedachte.
Lees verder

Lezersrecensies

4.7 van de 5
18 stemmen
13
4
1
0
0

Interviews en artikelen (1)

interview
Steven Van Belleghem: ‘De consument heeft een revolutionaire ontwikkeling doorgemaakt’
Hans van der Klis 17 mei 2010 In zijn boek De conversation manager draagt Steven Van Belleghem, managing partner van het Europese onderzoeksbureau InSites Consulting, zowel de traditionele adverteerder als CRM ten grave. Zijn antwoord op deze leemte: de Conversation Manager, een manager die op strategisch niveau word-of-mouth-marketing bedrijft. De droom van deze manager is dat zijn klanten net als bij voetbalclubs in de ‘wij-vorm’ gaan praten over hun favoriete merk.

Over Steven Van Belleghem

Steven Van Belleghem is een enthousiasteling op het gebied van klantbeleving! Zijn missie is om bedrijven te inspireren om meer klantgericht te worden. Steven gelooft in het combineren van gezond verstand, nieuwe technologieën, een empathische menselijke benadering, het spelen van het lange spel en het nemen van sociale verantwoordelijkheid om keer op keer het hart en de zaken van klanten te winnen. Om zijn missie te bereiken, heeft hij 6 internationale bestsellers geschreven (>150.000 exemplaren verkocht); hij deelt nieuwe ideeën op zijn sociale kanalen (inclusief zijn YouTube-kanaal met meer dan 9 miljoen weergaven); hij geeft keynote-presentaties over de hele wereld (>1.500 keynotes in >45 landen) en zijn ideeën worden vaak gedeeld door media zoals Forbes, The Guardian, WARC. Steven vindt zijn inspiratie door bedrijven over de hele wereld te bezoeken. Hij is mede-oprichter van Nexxworks, een inspiratiebureau dat inspiratiereizen organiseert in alle uithoeken van de wereld om leidinggevenden te inspireren hun klantbeleving te verbeteren. Steven is ook een investeerder in bedrijven die gerelateerd zijn aan klantbeleving, zoals IO Digital en SparkX. Steven vult zijn ondernemersactiviteiten aan met zijn werk als parttime marketingprofessor aan de Vlerick Business School en als gastdocent aan de London Business School.

Andere boeken door Steven Van Belleghem

Inhoudsopgave

Dankwoord
Voorwoord
Pak me dan, als je kan
De onderbouw van het boek

1. Samenzijn we sterk
De kracht van de hedendaagse consument
Het einde van de 'Traditionele adverteerder'

2. De Conversation Manager
Het nieuwe denkkader
Uw merk verdient een hefboom
Adverteren wordt activeren
Observeer, faciliteer en participeer in conversaties

3. Ik wil een Conversation Manager worden
De filosofie van de conversation manager
De praktijk van de conversation manager
U hebt nog 48 uur

Nawoord: De conversation company

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De conversation manager