Succesvol projecten financieren via crowdfunding
Handboek Crowdfunding voor Kunst, Cultuur en Media
Paperback Nederlands 2012 1e druk 9789081755818Samenvatting
De kunst- en cultuursector moet bezuinigen en is op zoek naar alternatieve inkomstenbronnen. Juist projecten op het gebied van kunst, cultuur en media zijn bij uitstek geschikt om te financieren via crowdfunding.
Crowdfunding is een innovatieve vorm van financiering met een onvermoed potentieel en speelt in op de behoefte van het publiek om financiële steun te bieden aan mensen of projecten waarin ze geloven. Crowdfunding schept niet alleen kansen voor professionals. Ook gepassioneerde amateurs kunnen hiermee succesvol aan de slag.
'Succesvol projecten financieren via crowdfunding' is het eerste handboek over crowdfunding en is tot stand gekomen in samenwerking met tal van crowdfundingspecialisten uit binnen- en buitenland. Het boek zet op een praktische wijze uiteen wat crowdfunding voor je kan betekenen en hoe je hiermee succesvol aan de slag kunt gaan.
Naast achtergrondinformatie, praktijkcases en interviews bevat het handboek o.a. een handig stappenplan en een uitgebreid overzicht met alle voor Nederlandse projecten beschikbare crowdfundingplatforms. Ook leren succesvolle crowdfunders u wat u moet doen om een succesvolle crowdfundingcampagne op te zetten.
Wanneer u voor projecten op het gebied van kunst, cultuur en media extra inkomsten wilt verwerven via crowdfunding is 'Succesvol projecten financieren via crowdfunding' een onmisbaar naslagwerk.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Crowdfunding
2. Wat je moet weten voor de lancering van je crowdfunding project
3. Effectief gebruik van crowdfunding platforms
4. Crowdfunding voor creatieven
5. In 8 stappen aan de slag met crowdfunding
6. Praktijkvoorbeelden
7. Interviews
8. Crowdfunding platforms
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan