Markant spreker en docent Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur.
Meer over Patrick PetersenHandboek Online Marketing 3 - herziene 3e druk
Ontdek de wereld van Online Marketing 3.0 (PDF-download)
E-book Pdf met watermerkbeveiliging Nederlands 2013 3e druk 9789082298109Samenvatting
Het HOM3 is totaal herzien en herschreven en richt zich op Online Marketing 3.0 als ook de strategische diepte van de verschillende online middelen.
Het HOM3 kent 15+ extra praktische strategische marketing-modellen en zwaardere opbouw van een complex strategisch online marketingplan. Hiermee is het handboek zowel een managementboek als leerboek.
Het HOM3 kent veel diepte op onder andere het gebied van analyse en online strategie bepaling, onderwerpen zoals contentstrategie, strategische online marketing, social media marketing, virale en engagementmarketing en mobile marketing. Het HOM3 kent 20+ nieuwe bedrijfs- en expert-cases van onder andere Egbert Jan van Bel (auteur 'Kloteklanten', Social EDM, docent, spreker), Hans Molenaar (PIM, Marketeer of the Year, Beeckestijn Business School), Erwin Blom (realtime revolutie), Richard Otto (MobileMarketing.nl), Achmea Avero, EJ van der Bos (auteur Pinterest for Business), Stephan Fellinger (RTL7, Blogo, SpinAwards oprichter, docent), Boris Veldhuijzen van Zanten, Olaf Molenaar (docent online marketing), Jordie van Rijn (DDMA commissie), TEDxDelft, Herman Couwenbergh (Twittermania) , Wim van der Mark (oprichter IDMK, docent online marketing strategie), Jeroen de Bakker van de awardwinning mobile app Boodschapp.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Voorwoord
Introductie
1. Geschiedenis, introductie en trends in de marketing
2. Van traditionele marketing naar online marketing; van 4P naar 4C
3. Online marketingstrategie en de toepassing van het 4C-model
4. De invloed van Web 2.0 en Web 3.0
5. Online marketingmix van middelen en het 4R-model
6. Het ICT-model en de usability van de website
7. Virale marketing en emotionele engagement
8. Contentstrategie plus het schrijven voor het web en zoekmachines
9. E-mailmarketing
10. Zoekmachinemarketing
11. Microsites
12. Social media marketing
13. Online advertising & affiliates
14. Mobile marketing
15. Online video en advertising
16. Uitgebreid online marketingplan: opzet, campagnes, rendement en meting
Begrippenlijst
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan