Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

True Persuasion

The logic of charisma

E-book Epub met watermerkbeveiliging Engels 2022 2e druk 9789082751819
Direct te downloaden

Samenvatting

Being charismatic and influential – The definitive guide

Finally, just when we all thought that persuasion and charisma are only for those blessed with some magical gene or are simply a matter of pushing the right buttons, along comes a book that provides a jaw-dropping explanation of how persuasion and influence actually work.

This logical how-to guide unites the best insights, based on exhaustive research into (neuro)persuasion. The revolutionary model and the compelling method are all you need to make you and your ideas irresistible. Used and recommended by people we admire.

The standard on persuasion and a bestseller since it was first published. This new international edition of True Persuasion® includes new insights and useful tips, all tried and tested, and extremely effective.

Find out the neuroscience behind persuasion, the keys to real influence and the best tactics of highly persuasive people.

Specificaties

ISBN13:9789082751819
Taal:Engels
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:221
Druk:2
Verschijningsdatum:8-1-2022
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
True Persuasion - 'Absolute aanrader'
Daniëlle de Jonge | 18 december 2018
Pacelle van Goethem is echt iemand waar je veel van kunt leren. Dat weet ik uit ervaring, want al weer een heel aantal jaar geleden heb ik bij haar een paar coachsessies gevolgd over overtuigend stemgebruik.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
8 stemmen
8
0
0
0
0

Interviews en artikelen (1)

interview
Pacelle van Goethem: Kom uit de schaduw
Lydia Lijkendijk 8 augustus 2019 Er zijn veel begaafde mensen met briljante ideeën die hun verhaal niet goed over de bühne weten te brengen. Dat is een doorn in het oog van Pacelle van Goethem. Zij onderzocht wat overtuigende mensen precies doen wat hen zo overtuigend maakt. Dat wil zij geven aan de mensen met de goede ideeën: de leiders en de creatievelingen die wel inhoud hebben maar nog geen charisma. Want je kunt natuurlijk genoegen nemen met een plek in de schaduw. Maar waarom zou je dat doen?

Over Pacelle van Goethem

DrsPacelle van Goethem is veelgevraagd coach en spreker op het gebied van stem, invloed en overtuigen. Zij is spraak- taal- en stempatholoog, specialiseerde zich verder in Psychologie en Massacommunicatie. Pacelle deed onderzoek naar stem, invloed en overtuigen aan de Radboud Universiteit Nijmegen en het Medisch Academisch entrum Groningen. Ze bestudeerde daarbij alle beïnvloedingsdisciplines: van psychologie tot theaterwetenschap en van sociolinguïstiek tot kwantumfysica. Pacelle ontdekte de spectaculaire samenhang tussen ontspanning en overtuigen. Ze bundelde haar kennis in haar eerste boek: 'IJs verkopen aan Eskimo's - leer je invloed vergroten en onzichtbaar overtuigen'. Vorig jaar lanceerde Pacelle een audioboek 'De psychologie van het overtuigen' waarin ze haar toehoorders stap-voor-stap leert om krachtiger over te komen.

Andere boeken door Pacelle van Goethem

Inhoudsopgave

INTRODUCTION
THANK YOU’S

PART 1 INFLUENCE & PERSUASION
Chapter 1 How does persuasion work?
1.1 Irrationality and obedience
1.2 Persuasion and the brain

Chapter 2 The Model of Influence
2.1 The Model of Influence©
2.2 Why the best idea doesn’t always come out on top

PART 2 STRATEGY FOR PERSUASION
Chapter 3 Choosing the right approach
3.1 Critical success factors for persuasion
3.2 Spock on your shoulder
3.3 The Model of Persuasion©

PART 3 BEING CHARISMATIC
Chapter 4 Personal charisma
4.1 The styles of persuasion
4.2 Your style
4.3 Why we are sometimes persuasive and sometimes not
4.4 Pros and cons of the 3 styles
4.5 Improving your persuasive power
Chapter 5 Persuade as an Authority© Being a King
5.1 Resolute
Thatcher’s Law & Trumps’ Success
5.2 Consistent
Ramsay’s Law
5.3 A Leader’s Charisma
Being a King©

Chapter 6 Persuade as a Friend© Bill’s Law
6.1 Resembling the other
Similarity breeds likability
6.2 Making others feel important
Sadat’s technique for negotiation
6.3 Seduction
Marilyn’s Law

Chapter 7 Persuade as a Role Model© The Tao of Top Gear
7.1 Being unique
The Starbucks Standard
7.2 Being courageous
How fast can I go in this Murcielago
7.3 Sense of perspective
Clarkson’s Law

PART 4 A CHARISMATIC MESSAGE
Chapter 8 Boosting the impact of your plans & ideas
8.1 Charismatic plans & ideas with oomph
8.2 Three ways to present a persuasive message

Chapter 9 A Good story
The Law of Little Red Riding Hood
9.1 Persuasive advice & a captivating story
The SOAP-structure©
9.2 A short & clear message
The Pitch-structure©
9.3 Achieving commitment
The Commitment-structure©
9.4 Powerful interaction

Chapter 10 Persuasive arguments
The Law of James Brown
10.1 Providing a (new) opinion
The Ego Principle
10.2 Persuasive argumentation
Avoid saying what you think

Chapter 11 Persuasive language
Favreau’s Law
11.1 A1 Storytelling
Speak through Stories (Jon Favreau)
11.2 Adjusting to cognitive styles
You will only see it when you get it (Johan Cruyff)
11.3 Language hypnosis
You can dance to a good speech (Renée Broekmeulen)

PART 5 SHORTCUTS
Analysis & Strategy

Biblography
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        True Persuasion