Lees verder
Helmi Geeve is reputatie-expert, crisismanager en personal branding coach. Ze haalt de beste versies van organisaties, leiders, teams en professionals naar boven. Ze is de auteur van Brand Me!
Meer over Helmi GeeveBrand Me!
Pak regie over je loopbaan
Paperback Nederlands 2021 1e druk 9789083165202Samenvatting
'Ze zien wel hoe goed ik ben...' Met die instelling kom je er niet! Zonder een stevig personal brand en een onderscheidend, persoonlijk verhaal, ga je het tegenwoordig niet redden en gaan die promoties en leuke opdrachten aan je neus voorbij.
Of je nou in loondienst werkt of ondernemer bent, om op te vallen moet je werken aan je zichtbaarheid. Pak dus regie op je loopbaan en laat zien waar jij voor gaat en staat. Ga met jezelf aan de slag en ontwikkel een merk waarmee je jouw unieke persoonlijkheid en talenten in de etalage zet.
Met dit boek op je bureau heb je jouw persoonlijke loopbaaninstrument vanaf nu altijd bij de hand. Brand Me! helpt je om inzichten te verwerven en jezelf een spiegel voor te houden. Durf naar jezelf te kijken en haal de beste versie van jezelf naar boven. Doe de oefeningen en laat je inspireren door de verhalen in dit boek. Neem een voorbeeld aan de boegbeelden die aan het woord komen en leer van hun doorzettingsvermogen, autonomie en geloof in zichzelf.
Je hebt het zelf in de hand. Dus waar wacht je nog op?
Zet jezelf in de spotlights!
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Helmi Geeve
Inhoudsopgave
1. De wereld van personal branding 19
1.1. Wat is personal branding? 20
1.2. Waarom is personal branding belangrijk voor jou als professional? 29
2. De match tussen jouw personal brand en het corporate brand 47
2.1 Corporate branding en personal branding 48
2.2 Internal branding: zo zijn onze manieren 51
2.3 Employer branding: kom hier werken 55
2.4 Matchmaking 57
2.5 Personal branding en mobiliteit 61
3. Personal branding en leiderschap 63
3.1 Boegbeelden 65
3.2 Het vuurtje aansteken – over leidinggeven 73
3.3 Branding-balans opmaken 79
3.4 Persoonlijk (vrouwelijk) leiderschap 80
3.5 Valkuilen van vrouwelijke professionals 85
4. Je profileren als professional 93
4.1 Verhoog je waarde 95
4.2 Wek vertrouwen, wees consistent 96
4.3 Die eerste indruk 97
4.4 Het samenvallen van identiteit en imago 98
4.5 Gedraag je professioneel 101
4.6 Communiceren van je personal brand: online 103
4.7 De werking van online profilering 104
4.8 Maak werk van je profielfoto 107
5. Aan de slag met je personal brand 109
5.1 Inzicht in jezelf: wie ben ik? 111
5.2 Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen 113
5.3 Geef je talenten water 116
5.4 Werk vanuit hart en ziel 120
5.5 Doe het met passie of doe het niet 122
5.6 Pak regie 125
5.7 Laat jezelf zien 128
5.8 Denk in mogelijkheden en onmogelijkheden 131
5.9 Inzicht in je omgeving 134
6. De gunfactor 141
6.1 Wat is gunnen? 143
6.2 Hoe meer je geeft, hoe meer je krijgt 145
6.3 Het gaat er niet om wie jij kent, maar om wie jou kent 146
6.4 Alles wat je aandacht geeft, groeit 148
7. Inspirerende boegbeelden op het podium 151
7.1 Esther Groenewegen: doorbreker van taboes 156
7.2 Lotte van Kempen: de ongetemde, enthousiaste onderwijspionier 159
7.3 Maurits Groen: agendazetter van groen en duurzaamheid 164
7.4 Janice Deul: voorvechter van diversiteit in de mode, cultuur en literatuur 168
7.5 Jan Rotmans: de professor die de wereld een beetje mooier wil maken 171
7.6 Ricardo Winter: de charismatische onderwijsbestuurder 175
7.7 S Saskia Belleman: vertaalster van het rechtssysteem in de rechtbank 180
7.8 Nico de Jong: de marketingfilosoof die mensen graag een zetje geeft 184
7.9 Cor de Graag: de opvallende Rotterdamse businesscoach 189
7.10 Esther Voet: de onverzettelijke juf voor grote mensen 193
7.11 Ton Heerts: de rechtvaardige belangenbehartiger 197
7.12 Charlotte Meindersma: de eigenzinnige juriste 202
7.13 Sacha Goossens: de ultieme netwerker in de zorg 205
8. Word je eigen cover model 209
8.1 De kracht van verhalen 210
8.2 Bouw je verhaal op 213
8.3 Stappenplan: 6 stappen die je helpen bij het voorbereiden en het opbouwen van je verhaal 215
8.4 Wat is jouw verhaal? 218
9. Aan de slag met jouw personal brand 223
9.1 Op zoek naar je identiteit, de blik naar binnen 224
9.2 Waar sta jij voor als professional? Hoe staat het met je purpose? 231
9.3 Ontdek je passie 237
9.4 Hoe ga jij je positioneren? 245
9.5 Ben jij een boegbeeld? 251
9.6 Doe de The Brand Me LinkedIn Check 253
Dankwoord 257
Over de auteur 260
Literatuur 261
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan