Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Eerlijk scoren!

De professionele balans tussen target en integriteit

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 1e druk 9789089650955
Voormalig top 100Totaal 8 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

Het dilemma tussen geld en geweten levert voor professionals dagelijks kleine en grote vragen op. Hoe eerlijk ben je als een klant je iets vraagt wat je misschien niet helemaal beheerst maar je je target nog moet halen? Wat vind jij als je ziet dat een klant grote korting bedingt door te onderhandelen, terwijl een ander, die dat nooit doet, structureel te veel betaalt voor dezelfde dienstverlening? 'Eerlijk scoren!'laat zien hoe je veel slimmer en gezonder kunt omgaan met dagelijkse dilemma's. Het toont hoe je als gedreven professional het allerbeste kunt doen voor de klant, zonder zorgen over je target. Omdat je erop durft vertrouwen dat je op eerlijke wijze prima geld kunt verdienen. Het goede doen voor je klant, betaalt zich namelijk altijd uit.

· Het eerste boek dat inzicht geeft hoe om te gaan het de spagaat waarmee veel professionals worstelen: de targets van hun organisatie en hun eigen integriteit.
· Voor alle professionals die in loondienst werken in de zakelijke dienstverlening, maar ook voor zelfstandige professionals.

'Dit boek helpt managers en professionals om de liefde voor het vak weer groter te laten worden dan de liefde voor het geld.'
- Mathieu Weggeman, auteur van o.a. 'Leidinggeven aan professionals? Niet doen!'

Specificaties

ISBN13:9789089650955
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:176
Druk:1
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Lezersrecensies

4.3 van de 5
11 stemmen
8
0
2
0
1

Interviews en artikelen (1)

interview
Margreeth Kloppenburg en Jaco van der Schoor: ‘Kies je voor omzet of voor de klant?’
Hans van der Klis 1 februari 2011 Margreeth Kloppenburg en Jaco van der Schoor schreven hun derde boek in drie jaar tijd: Eerlijk scoren!, over de professionele balans tussen target en integriteit. ‘Binnen de driehoek professional-organisatie-klant is het een spanningsveld dat altijd al speelt. Door de tijdgeest is het nu actueel en bespreekbaar geworden.’

Over Margreeth Kloppenburg

Margreeth Kloppenburg adviseert en begeleidt sinds 1992 organisaties en teams van professionals in de zakelijke dienstverlening in hoe zij toegevoegde waarde kunnen leveren aan hun klanten door beter samen te werken. Hierbij helpt ze teams uitzoeken welke normen voor hen echt belangrijk zijn en hoe die normen beter tot uiting komen bij de klant aan tafel. Zij is samen met Jaco van der Schoor oprichter van Mensen in Bedrijf, het expertisebureau in Nederland op het gebied van teamontwikkeling.

Andere boeken door Margreeth Kloppenburg

Over Jaco van der Schoor

Jaco van der Schoor is organisatiepsycholoog en expert op het gebied van teamontwikkeling. Hij is directeur/eigenaar van Mensen in Bedrijf. Hij adviseert en begeleidt managementteams van grote organisaties op het gebied van samenwerking. Jaco schreef (samen met andere auteurs) diverse boeken, waaronder Tools voor teams en Handboek procesbegeleiden voor teamcoaches.

Andere boeken door Jaco van der Schoor

Inhoudsopgave

Voorwoord door Mathieu Weggeman

Inleiding
1.1 De grote en kleine dilemma's van professionals
1.2 Wanneer ben je een professional?
1.3 Van junior tot partner - hoe is de praktijk?
1.4 De balans tussen target en integriteit
1.5 Eerlijk scoren: slimmer omgaan met professionele dilemma's

Een dynamische driehoeksverhouding
2.1 Botsende belangen
2.2 Wat wil de klant?
2.3 Wat wil de organisatie?
2.4 Wat wil de professional?
2.5 De wereld buiten de driehoek
2.6 Wat is de invloed van een professional?

Samenwerkingsrelaties als sleutel
3.1 Investeren in samenwerking
3.2 Check je interne kompas

Duurzame relaties met klanten opbouwen
4.1 Professionals bestaan dankzij klanten
4.2 Check je interne kompas

Duurzame relaties in de organisatie opbouwen
5.1 De andere lijn in de driehoeksverhouding
5.2 De autonome professional als teamplayer
5.3 Haal het maximale uit samenwerken
5.4 Individuele doelstelling of teamdoelstelling?
5.5 Check je interne kompas

Omgaan met botsende belangen
6.1 Twee stappen: eerst bij jezelf te rade gaan, dan positie bepalen
6.2 Stap 1: Check je interne kompas: hoe sta ik er zelf tegenover?
6.3 Stap 2: Welke positie neem ik in ten opzichte van de ander?
6.4 Posities verder uitgewerkt - wat doe je dan?
6.5 Eerlijk duurt het langst
6.6 Checklist Eerlijk Scoren voor professionals
6.7 De professional als rasverbinder

Onze dank
Over de auteurs
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Eerlijk scoren!