

Rob Bierens is als geen ander in staat om complexe materie vanuit een wetenschappelijke achtergrond op een praktische manier te vertalen.
Meer over de auteurs62 essentiële tips voor succesvoller ondernemen!
Paperback Nederlands 2020 9789090330709Samenvatting
In het begin was alles eenvoudig. Je had een idee, een product en een klant. Naarmate je meer succes kreeg, ontstond een bedrijf. Maar behalve groter, begon het ook ingewikkelder te worden. Ondernemen werd steeds meer managen. Meer dan je voor ogen had.
Onderzoek geeft aan dat 60% van alle ondernemingen stopt binnen 3 jaar na oprichting. Gebrek aan organisatievermogen en werkkapitaal is daarbij de belangrijkste oorzaak. Als je dit leest en je hebt die 3 jaar overleefd, dan behoor je tot de minderheid van overlevenden!
Wat zijn de vragen waar je mee rondloopt? Loopt jouw verkoop nog naar wens? Is jouw resultaat onder aan de streep voldoende voor de risico’s die je loopt? Heb je de verkoop van jouw bedrijf al in je achterhoofd? Wat is jouw drijfveer als ondernemer?
In welk stadium je van jouw ondernemerschap ook bevindt, in dit praktische boekje vind je tips die je kunnen helpen om nog succesvoller te ondernemen. Tips die je ideeën en energie geven. De tips zijn eenvoudig van opzet en voor ieder bedrijf van toepassing.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Frans Vogels
Inhoudsopgave
Hoe gebruik je dit boekje? 8
1. Wat is de huidige situatie van mijn bedrijf? 10
2. Waar wil ik heen met mijn bedrijf?
2.1 De basis 18
2.2 Het nut van plannen 27
2.3 Financiële gevolgen van jouw ambitie 31
3. Wat heeft mijn ambitie voor gevolgen?
3.1 Klantperspectief: waarom kopen mijn klanten bij mij? 39
3.2 Financiële zaken / Financieel perspectief 50
4. Hoe richt ik mijn bedrijf in om mijn ambitie te realiseren?
4.1 Bedrijfsvoering processen 67
4.2 Klantmanagement processen 77
4.3 Innovatie processen 97
4.4 Regelgevende en maatschappelijke processen 103
5. Wat heb ik nodig om grip te houden op mijn bedrijf?
5.1 Organisatiekapitaal 111
5.2 Menselijk kapitaal 117
5.3 Informatiekapitaal 122
Tot slot
Ik kom altijd tijd te kort! 126
6. Wie is HKB? 130
7. Over de auteurs 132
8. De strategiekaart 136
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan