Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , , e.a.

Het onoverwinnelijke bedrijf

Hoe je de organisatie voortdurend opnieuw kunt uitvinden met 's werelds beste businessmodellen

Gebonden Nederlands 2020 9789462763203
Voormalig top 100Totaal 24 dagen
Verkooppositie 1176Hoogste positie: 71
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Het langverwachte vervolg op de internationale bestsellers Business Model Generatie en Waarde Propositie Ontwerp.

- Je houdt nu een handboek vast voor ‘s werelds betere businessmodellen.
- Gebruik het als inspiratie voor je portfolio van nieuwe ideeën en productaanpassingen
- Ontwerp en cultuur van innovatie en transformatie en creëer…

Het onoverwinnelijke bedrijf is het nieuwste boek van Alex Osterwalder en Yves Pigneur, auteurs van de internationale bestseller Business Model Generatie (in Nederland al ruim 50.000 verkocht), waarmee zij de manier hebben veranderd waarop bedrijven nieuwe producten creëren.

Het onoverwinnelijke bedrijf laat zien hoe sommige van ’s werelds meest succesvolle bedrijven erin slaagden superieure bedrijfsmodellen te bouwen en zichzelf opnieuw uit te vinden, terwijl anderen faalden.

Osterwalder en Pigneur onthullen hoe bedrijven als Amazon, IKEA, Airbnb, Microsoft en Logitech bedrijfssectoren hebben kunnen ontwrichten en zichzelf hebben kunnen omvormen tot bedrijven die in staat zijn zich veerkrachtig aan te passen en zichzelf voortdurend kunnen heruitvinden. De auteurs laten zien hoe “het onoverwinnelijke bedrijf” zowel is uitgerust om nieuwe mogelijkheden te zoeken en te exploiteren, als om zijn bestaande business te laten groeien.

Uitgevoerd in hardcover met opvallend vierkleurendesign en boordevol praktische visuals en tools, Het onoverwinnelijke bedrijf is een onmisbaar boek voor managers, ondernemers en innovatieprofessionals.

Specificaties

ISBN13:9789462763203
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:400
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:10-12-2020
ISSN:

Expertrecensies (2)

Het onoverwinnelijke bedrijf - 'De moeite waard'
Rudy Kor | 5 januari 2021
In Het onoverwinnelijke bedrijf leggen Alexander Osterwalder en Yves Pigneur uit wat elke organisatie kan leren van de businessmodellen van een aantal succesvolle organisaties. Het is een werkboek, bladerboek en inspiratieboek in één.
Lees verder
Het onoverwinnelijke bedrijf - 'Mooie aanvulling op Business Model Generatie'
Sjors van Leeuwen | 16 december 2020
Bedrijven die zichzelf niet iedere keer opnieuw uitvinden zijn ten dode opgeschreven. Maar je hoeft het wiel niet zelf opnieuw uit te vinden. Het onoverwinnelijke bedrijf laat zien hoe succesvolle bedrijven erin slagen om superieure bedrijfsmodellen te bouwen, waar vele anderen falen.
Lees verder

Lezersrecensies

3.5 van de 5
2 stemmen
0
1
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Alexander Osterwalder: ‘Een dom idee en een briljant idee zijn in de basis hetzelfde’
Ronald Buitenhuis 27 november 2020 De wereldwijde bestseller van Alexander Osterwalder - Business Model Generatie - heeft tien jaar na dato twee opvolgers. Businessideeën testen en Het onoverwinnelijke bedrijf. Bedrijven die zichzelf niet constant opnieuw uitvinden, zijn ten dode opgeschreven.

Over Alexander Osterwalder

Dr. Alexander (Alex) Osterwalder is een van 's werelds meest invloedrijke strategie- en innovatiedeskundigen, een toonaangevende auteur, ondernemer en veelgevraagd spreker wiens werk de manier waarop gevestigde bedrijven zaken doen en hoe nieuwe ondernemingen ontstaan, heeft veranderd. Als een van de belangrijkste managementdenkers van deze tijd, staat Osterwalder bekend om het vereenvoudigen van het strategieontwikkelingsproces en het omzetten van complexe concepten in heldere toepasbare visuele modellen. Samen met Yves Pigneur bedacht hij het Business Model Canvas en het Value Proposition Canvas.

Andere boeken door Alexander Osterwalder

Over Yves Pigneur

Dr. Yves Pigneur is sinds 1984 Professor of Management Information Systems aan de Universiteit van Lausanne, en werkte als gasthoogleraar aan Georgia State University, Hong Kong University of Science and Technology en de University of British Columbia. Pigneur won in 2015 de Thinkers50 Strategy Award. Hij is hoofdredacteur van de academische krant 'Systèmes d'Information & Management' (SIM), en schreef samen met Alexander Osterwalder de internationale bestseller 'Business Model Generatie: Een handboek voor Visionairs, Game Changers en Uitdagers'. Hij behaalde zijn doctorsgraad aan de Universiteit van Namen, België.

Andere boeken door Yves Pigneur

Over Alan Smith

Alan Smith is obsessed with design, business, and the ways we do them. He helped create the Value Proposition Canvas with Alex Osterwalder and Yves Pigneur, and the breakthrough design for Business Model Generation. He co-founded Strategyzer.

Andere boeken door Alan Smith

Inhoudsopgave

1 Tool
De Portfoliomap
Exploratieportfolio
Exploitatieportfolio
Exploreren en exploiteren

2 Managen
Strategische sturing
Exploratieportfoliomanagement
Exploitatieportfoliomanagement

3 Uitvinden
Patronenbibliotheek
Frontstagedisruptie
Backstagedisruptie
Winstformuledisruptie
Beoordelingsvragen voor leiders

4 Verbeteren
Patronenbibliotheek
Waardepropositieverschuivingen
Frontstage-gedreven verschuivingen
Backstage-gedreven verschuivingen
Winstformule-gedreven verschuivingen
Vragen voor leiders

5 Cultuur
De Cultuurmap
Een exploratiecultuur ontwerpen
Innovation culture readiness

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het onoverwinnelijke bedrijf