
Lees verder
Dominique J. Darmon is sinds 2012 senior lecturer aan de Haagse Hogeschool. Ze doceert Internationaal Communicatiemanagement en is lid van de onderzoeksgroep Verandermanagement.
Meer over Dominique DarmonAlhoewel roddelen geen beste reputatie geniet, blijkt uit onderzoek dat roddelen niet alleen onvermijdelijk is maar dat het ook een positieve bijdrage kan leveren aan organisaties. Volgens Dominique Darmon is er een optimale balans die we de ‘sweet spot of gossip’ noemen. Collega’s die nooit roddelen worden immers al snel als sociaal onvaardig gezien. Mensen die daarentegen voortdurend kletsend bij de koffiemachine staan zien we juist eerder als onbetrouwbaar.
'Roddel je naar de top' staat boordevol wetenschappelijke inzichten, praktijkvoorbeelden en roddelsituaties uit films, series en boeken. Dankzij het boek leer je alles over deze onvermijdelijke vorm van communiceren. En over alle factoren die een belangrijke rol spelen in de kunst van het roddelen: het vinden van de perfecte balans is de sleutel tot succes.
‘Ik ben dol op dit boek! Of je het nu ‘roddelen’ noemt, ‘vuilspuiterij’ of ‘in verbinding staan met de wandelgangen’, als je niet in staat bent om een breed scala aan informatie te kunnen uitwisselen, kan dat je carrière sterk beperken. Dominique Darmon is er prachtig in geslaagd om uit te leggen waarom je op het werk op de hoogte moet zijn van alle nieuwtjes en hoe je dat op een respectvolle en integere manier kunt doen.’
– Dr. Lois Frankel, auteur van de New York Times bestseller Nice Girls Still Don’t Get the Corner Office
‘In dit zeer leesbare boek heeft Dominique Darmon heel duidelijk gemaakt dat er menselijke gedragingen zijn die boven culturen uitstijgen. Roddelen is daar een goed voorbeeld van. Hoewel de wijze waarop het tussen culturen op verschillende manieren kan worden gedaan, blijft het roddelen belangrijk en betekenisvol voor de mensheid. Een aanrader!’
– Fons Trompenaars, spreker, adviseur, onderzoeker en auteur van o.a. Riding the Waves of Culture en coauteur van Einde discussie
‘Je hebt het niet van mij hoor, maar dit is een schandalig goed boek! Oké, ze gaat wat kort door de bocht, maar met gevatte inzichten, een scherpe pen en een sterke basis vanuit de literatuur en anekdotes, dus wat maakt dat uit?’
– Gert Jan Hofstede, professor Artificial Sociality aan Wageningen University & Research, buitengewoon hoogleraar aan de North-West University in Zuid-Afrika en coauteur van de internationale bestsellers Cultures and Organizations en Exploring Culture
Bekroond met een zilveren medaille door de Axiom Business Book Awards, genomineerd voor Ooa Boek van het Jaar
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Wat is een AI-boek? Een AI-boek is een nieuwe verschijningsvorm voor boeken, ontwikkeld door Maven Publishing en Typetone.
Het bestaat uit de volledige tekst van een boek, geschreven door de auteur, met kunstmatige intelligentie eraan toegevoegd waardoor het interactief wordt.
AI-boeken zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen app voor te installeren.
Meer informatie over AI-boeken