Lees verder
Stef Verbeeck is vennoot en senior image consultant bij het Antwerpse reputatiebureau Twizted Imagebuilding. Naast zijn adviezen aan kmo's en multinationals omtrent het ontwikkelen van hun merken, geeft hij ook lezingen en trainingen over onder andere personal branding, sociale media en netwerken.
Meer over Stef VerbeeckRelatie Renaissance
Waarom merken moeten inzetten op emotionele en menselijke relaties met hun klanten
Paperback Nederlands 2023 1e druk 9789464019469Samenvatting
Na decennia van optimalisering, digitalisering, automatisering en rationalisering is er een onfortuinlijke afstand ontstaan tussen merken en hun klanten. Loyale fans worden een zeldzaamheid en in een postpandemische wereld vol uitdagingen moeten veel merken vechten voor elke klant of aanwerving. Zonder het te beseffen zijn veel bedrijven zo inwisselbare leveranciers van producten en diensten geworden die compleet vervreemd zijn van hun doelgroepen.
In dit boek schetst merkstrateeg Stef Verbeeck aan de hand van vijf paradoxen en mythes vanuit welke misvattingen organisaties vandaag te vaak beslissingen nemen. Tegelijk biedt hij de beproefde methodes aan om van merken weer echte lovebrands te maken met behulp van vijf universele deugden, die hij uitvoerig illustreert aan de hand van recente onderzoeken, statistieken, voorbeelden en inzichten.
Relatie Renaissance is een pleidooi om je merk op basis van emotionele en menselijke interacties weer op te waarderen tot een waardevolle partner in een relatie op lange termijn.
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Stef Verbeeck
Inhoudsopgave
De paradoxen van het nieuwe normaal
1 Hoe een evolutie naar meer merken ook voor meer afstand zorgde
Waarom we niet meer weten wie onze stoel gemaakt heeft
Merken als oplossing voor vervreemding
2 Hoe merken almaar rationeler worden terwijl klanten emotionele motieven hebben
Optimaliseren leidt helaas ook tot rationaliseren
Het onterecht tanende belang van de klant
Het belang van emotie als cruciaal motief
3 Hoe technologie tegelijk nabijheid en afstand creëren
Digitale innovaties kunnen in theorie de kloof verkleinen
Nadelen worden vakkundig genegeerd
Hoe digitale revoluties (ongewild) afstand veroorzaken
4 Hoe merken te vaak blind digitaliseren
Online zakendoen is geen onverdeeld succes
Fysieke interacties zijn allesbehalve dood
Merken hebben niet altijd te winnen bij digitale revoluties
Zitten klanten wel te wachten op nog meer digitalisering?
5 Hoe enkel inzetten op interacties van merken commodity’s maakt
De mythe van de convenience
De focus op conversies werkt mediumisme in de hand
Hoe transacties merken herleiden tot commodity’s
Hoe je van je merk en relationeel merk maakt
1 De psychologie achter de relatie renaissance
Hoe merken een menselijke vorm aannemen om relationele merken te worden
Het relationele merk als mentaliteit
2 De vijf deugden van het relationele merk
Deugd 1: empathie
Deugd 2: nabijheid
Deugd 3: menselijkheid
Deugd 4: oprechtheid
Deugd 5: vertrouwen
Epiloog: don’t suck
Dankwoord
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan