Marketing- en communicatiebureau MarkC en Managementboek gingen op zoek naar de ‘Rotste marketingklus van Nederland’. Inmiddels zijn de resultaten bekend. De top 3: Acquisitie, telemarketing en het bijwerken van klantenbestanden. Rotklusjes pur sang, De eerste twee vanwege de teleurstelling als het niet lukt (en dat zijn dus de meeste gevallen) en de laatste omdat het gewoon saai werk is.
Over de nummer 1 voor Acquisitie valt meer te zeggen. Het is namelijk óók de klus de het meeste blijft liggen. Hoewel de enquête verspreid is onder ondernemingen met 1 tot 1000 werknemers, bestond de 60 procent van de marketingafdelingen uit 1 tot 4 medewerkers. Die gaven bovendien in overgrote meerderheid aan dat een te hoge werkdruk en een gebrek aan prioriteit daar debet aan is. Uitbesteden dan maar? 8,5 procent geeft aan daar te weinig budget voor te hebben.
Er zijn echter oplossingen. MarkC stelde een whitepaper op met tips om rotklussen weg te werken en de motivatie te vinden ze weer op te pakken. U vindt de whitepaper op: http://www.markc.nl/RMKNL
Over Justin van Lopik
Justin van Lopik is werkzaam bij Managementboek en hoofdredacteur van Managementboek Magazine, platform voor business professionals.