Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Nieuws

Rotste marketingklus

Een onderzoek van marketing- en communicatiebureau MarkC en Managementboek naar de ‘Rotste marketingklus van Nederland’ brengt een aantal interessante patronen aan het licht. Acquisitie – de toekomst van uw bedrijf – eindigt bijvoorbeeld op nummer 1 op de lijst van klussen die blijven liggen.

Justin van Lopik | 9 oktober 2013

Marketing- en communicatiebureau MarkC en Managementboek gingen op zoek naar de ‘Rotste marketingklus van Nederland’. Inmiddels zijn de resultaten bekend. De top 3: Acquisitie, telemarketing en het bijwerken van klantenbestanden. Rotklusjes pur sang, De eerste twee vanwege de teleurstelling als het niet lukt (en dat zijn dus de meeste gevallen) en de laatste omdat het gewoon saai werk is.

Over de nummer 1 voor Acquisitie valt meer te zeggen. Het is namelijk óók de klus de het meeste blijft liggen. Hoewel de enquête verspreid is onder ondernemingen met 1 tot 1000 werknemers, bestond de 60 procent van de marketingafdelingen uit 1 tot 4 medewerkers. Die gaven bovendien in overgrote meerderheid aan dat een te hoge werkdruk en een gebrek aan prioriteit daar debet aan is. Uitbesteden dan maar? 8,5 procent geeft aan daar te weinig budget voor te hebben.

Er zijn echter oplossingen. MarkC stelde een whitepaper op met tips om rotklussen weg te werken en de motivatie te vinden ze weer op te pakken. U vindt de whitepaper op: http://www.markc.nl/RMKNL

Over Justin van Lopik

Justin van Lopik is werkzaam bij Managementboek en hoofdredacteur van Managementboek Magazine, platform voor business professionals.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boeken bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden