OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Persoonlijke effectiviteit

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Persoonlijke effectiviteit

    Hier vindt u artikelen rond boeken over efficiënter werken. Van Getting Things Done (GTD) en Pomodoro tot creativiteit. Alles voor professionals die meer wilen bereiken.
    Pagina 85 van 2.057 resultaten
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    2 maart 2010
    Erik de Vries
    1-2 minuten leestijd
    Berthold Gunster publiceerde tot op heden twee boeken over het fenomeen: in 2006 verscheen Ja-maar, wat als alles lukt? en in 2008 volgde Huh?!. En nu is er het boekje Omdenken.
    interview
    Algemeen management
    1 maart 2010
    Jeroen Ansink
    7-9 minuten leestijd
    Volgens de Amerikaanse marketinggoeroe Seth Godin heeft de fabrieksmatige aanpak van het bedrijfsleven ons allemaal inwisselbaar gemaakt. De tijd is echter rijp om aan dat juk te ontsnappen, betoogt hij in zijn nieuwe boek ‘Onmisbaar’. ‘Wie niet creatief is, wordt geoutsourcet.’
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    26 februari 2010
    Bertine Zoon
    Bent u in de veronderstelling dat het veel oplevert om diverse dingen tegelijk te doen? Lees dan 'Multitasken bestaat niet'. Dave Crenshaw laat ons inzien dat mensen niet eens in staat zijn om twee taken tegelijk uit te voeren. Doen we het toch, dan levert het ons tijdverlies, fouten en stress op. Een ontnuchterende conclusie maar daarmee ook een eye-opener. Gelukkig geeft Crenshaw u een aantal tips en oefeningen om weer gefocused en met resultaat te werken.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    26 februari 2010
    Bertine Zoon
    Bent u in de veronderstelling dat het veel oplevert om diverse dingen tegelijk te doen? Lees dan 'Multitasken bestaat niet'. Dave Crenshaw laat ons inzien dat mensen niet eens in staat zijn om twee taken tegelijk uit te voeren. Doen we het toch, dan levert het ons tijdverlies, fouten en stress op. Een ontnuchterende conclusie maar daarmee ook een eye-opener. Gelukkig geeft Crenshaw u een aantal tips en oefeningen om weer gefocused en met resultaat te werken.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    26 februari 2010
    Peter de Roode
    2-3 minuten leestijd
    In 'Beter denken' krijgt u een arsenaal aan methoden aangereikt om het denken te bevorderen. Niets opmerkelijks? Lange tijd heerste de gedachte dat de manier van denken aangeboren is en dat daar niets meer aan veranderd kan worden. Edward de Bono neemt een ander standpunt in en gaat er vanuit dat we als mens onze hersenen wel degelijk kunnen trainen. In dit boeiende boek neemt hij de lezer mee in de wereld van methoden en technieken. Door de grote hoeveelheid aan instrumenten en een onnavolgbaar jargon dreigt de lezer soms echter de weg kwijt te raken.
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    25 februari 2010
    Linda Huijsmans
    7-10 minuten leestijd
    Vergeet de goeroes, de antwoorden op de meest essentiële vragen zitten in jezelf. Dat is de boodschap van Ludo Daems. Hij schreef een handleiding over hoe je die vindt in Passie is wie je bent. Wekelijks spreekt hij volle zalen met managers, politici en leiders tot op het hoogste niveau toe. ‘De mensen hebben er nood aan’, is dan ook de conclusie van de Vlaming.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    24 februari 2010
    Ronald Buitenhuis
    2-3 minuten leestijd
    Performance management, bonussen, carrières... We doen er werkelijk alles aan om te 'performen' en zo op een hoger level van tevredenheid te komen. Maar steeds vaker schieten we ook door in onze ambities, concludeert Wim van Beers in zijn boek Presteren. Door even achterover te leunen en te reflecteren, zul je uiteindelijk beter gaan presteren.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    18 februari 2010
    Linda Huijsmans
    2-3 minuten leestijd
    Wie zijn mensen uitsluitend ziet als functies, geenfeedback geeft of aanvullende opleidingen, en regeltjes de boventoon laat voeren, hoeft niet te rekenen op gemotiveerde medewerkers, zo stellen de auteurs van Het waarom van succes.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    16 februari 2010
    Thea de Feyter
    De boodschap komt niet over en u krijgt het gevoel dat u niet begrepen wordt. Ieder mens maakt het wel eens mee in communicatie met anderen. U neemt zich voor om het de volgende keer anders te doen... Maar wát gaat u dan anders doen? 'Een droom met een deadline' biedt praktische raadgevingen en oefeningen waarin u de effectiviteit van uw communicatie kunt ontwikkelen. Eelco Wisman haalt 'de parels onder het stof' vandaan.
    recensie
    Advisering
    10 februari 2010
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Is Het adviseursspel dat binnenkort verschijnt spannend? En is het eigenlijk wel een spel? Ieder wedstrijdelement ontbreekt namelijk en er zijn in principe geen winnaars of verliezers. M&L vroeg het een van de makers, Gerard Hoendervanger.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    10 februari 2010
    José Otte
    2-3 minuten leestijd
    Dit boek zal ons leven transformeren, zegt Patsy Rodenburg over 'Presence'. Zij benut haar kennis van de stem door al jaren lang als coach te werken. Dit boek maakt ons volledig potentieel wakker en leert ons onze verveling en negativiteit te lijf te gaan. Aan de vooravond van een nieuwe morgen begin ik te lezen...
    achtergrond
    Algemeen management
    10 februari 2010
    Walter van Hulst
    7-11 minuten leestijd
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    9 februari 2010
    Elly Lijnse
    'Zelfvertrouwen' gaat over de stem in je hoofd, de pathologische criticus. Deze stem in je hoofd die je bekritiseert in alles wat je doet en daarom funest is voor je zelfvertrouwen. Matthew McKay en Patrick Fanning geven vele technieken om de negatieve gedachten over jezelf in kaart te brengen en deze gedachten om te buigen naar positieve uitspraken waardoor je zelfvertrouwen groeit. Een praktisch zelfhulpboek dat ook voor degene met een zekere dosis zelfvertrouwen nuttig kan zijn.
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    1 februari 2010
    Linda Huijsmans
    7-10 minuten leestijd
    Vergeet de goeroes, de antwoorden op de meest essentiële vragen zitten in jezelf. Dat is de boodschap van Ludo Daems. Hij schreef een handleiding over hoe je die vindt in Passie is wie je bent. Wekelijks spreekt hij volle zalen toe met managers, politici en leiders tot op het hoogste niveau. ‘De mensen hebben er nood aan’, is dan ook de conclusie van de Vlaming.
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    29 januari 2010
    Bert Peene
    4-6 minuten leestijd
    Ooit was hij regisseur bij het toneel, tot hij in 1994 besloot als zzp’er in communicatie- en presentatietrainingen de boer op te gaan. In de rotsvaste overtuiging te slagen en daartoe moest hij onderscheidend zijn. Hij ontwikkelde een interactieve theatertraining op basis van de door hem bedachte ‘ja-en, nee-want, ja-maar’-oefening, schreef drie boeken, en creëerde een spel dat als een eenvoudige set kaarten maar ook in een luxe editie wordt aangeboden. Anno 2010 afficheert Berthold Gunster zich als ‘de grondlegger van de Ja-maar (met een ® !) filosofie’. Bert Peene doet verslag van een kort socratisch gesprek.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    25 januari 2010
    Bertine Zoon
    Stop nu met denken aan al het werk dat mogelijk nog op u ligt te wachten. Ga nadenken óver uw werk. Anja Wassenaar geeft in haar handzame boekje 'Slimmer werken vanaf nu!' aan waarom u zich de tijd moet gunnen om eens kritisch te kijken naar de manier waarop u nu werkt. Doet u wat u wilt doen? De schrijfster helpt u met het vinden van antwoorden. Daarnaast geeft ze legio praktische tips om uw werk zo plezierig en efficiënt mogelijk in te richten. Aan de slag dus!
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    25 januari 2010
    Elly Lijnse
    Mindfulness is aandacht geven aan het nu. David Dewulf beschrijft in zijn boek 'Mindfulness werkboek' het acht weken durende programma voor de aanpak van stress, pijn, angst en de preventie van depressie. Het is een werkboek dus oefeningen vormen de hoofdmoot van het boek. De theorie blijft daarmee helaas onderbelicht. Ook doordat er geen cd is bijgeleverd, is het geen zelfhulpboek en hoofdzakelijk geschikt als naslagwerk voor degenen die ervaring hebben met mindfulness.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    21 januari 2010
    Bas van Vlierden
    5-7 minuten leestijd
    Heb je jezelf ooit 'ja' horen zeggen tegen een telemarketeer en vroeg je je vervolgens verbaasd af waarom je instemde met een abonnement op een tijdschrift dat je eigenlijk niet interesseert? En kun je uitleggen waarom je sommige obers meer fooi geeft dan anderen? Robert Cialdini (hoogleraar Psychologie aan de Arizona State University) legt in zijn bestseller 'Influence' uit hoe bedrijven psychologie commercieel kunnen inzetten om consumenten 'ja' te laten zeggen.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    21 januari 2010
    Bas van Vlierden
    5-7 minuten leestijd
    Heb je jezelf ooit 'ja' horen zeggen tegen een telemarketeer en vroeg je je vervolgens verbaasd af waarom je instemde met een abonnement op een tijdschrift dat je eigenlijk niet interesseert? En kun je uitleggen waarom je sommige obers meer fooi geeft dan anderen? Robert Cialdini (hoogleraar Psychologie aan de Arizona State University) legt in zijn bestseller 'Influence' uit hoe bedrijven psychologie commercieel kunnen inzetten om consumenten 'ja' te laten zeggen.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    21 januari 2010
    Bas van Vlierden
    Heb je jezelf ooit 'ja' horen zeggen tegen een telemarketeer en vroeg je je vervolgens verbaasd af waarom je instemde met een abonnement op een tijdschrift dat je eigenlijk niet interesseert? En kun je uitleggen waarom je sommige obers meer fooi geeft dan anderen? Robert Cialdini (hoogleraar Psychologie aan de Arizona State University) legt in zijn bestseller 'Influence' uit hoe bedrijven psychologie commercieel kunnen inzetten om consumenten 'ja' te laten zeggen.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden