OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
3 resultaten
recensie
Non-profit
23 december 2010
Christèle Warmerdam
Begin oktober kreeg ik de nieuwsbrief van Managementboek met een nieuw boek over de toekomst van de Nederlandse gezondheidszorg: 'Diagnose 2025' van Philip Idenburg en Michel van Schaik. Dat wil ik lezen! dacht ik meteen. Op mijn achttiende begon ik als thuishulp, daarna werkte ik als fysiotherapeut en inmiddels ben ik als adviseur bij Adviestalent bij voorkeur betrokken bij projecten in de zorgsector. Dat er veel in de zorgsector staat te veranderen is mij duidelijk. Maar wat ons precies te doen staat om deze veranderingen het hoofd te bieden, blijf ik lastig vinden. Ik sloeg het boek open in de hoop op antwoorden.
recensie
Coaching en trainen
17 februari 2010
Christèle Warmerdam
Als adviseur bij Adviestalent wil ik graag weten wat mensen beweegt. Hiervoor luister ik. En stel ik vragen. Een goede vraag stellen is altijd weer een uitdaging. Hoe verwoord ik mijn vraag zonder suggestief te zijn of me te verliezen in mijn eigen oplossingsenthousiasme? Met het boekje 'De kunst van het vragenstellen' van Willem Verhoeven hoop ik mij verder in deze kunst te bekwamen.
recensie
Coaching en trainen
4 juni 2009
Christèle Warmerdam
2-3 minuten leestijd
Kies altijd bewust voor een bepaalde werkvorm. Dat is één van de belangrijkste lessen uit 'Het groot werkvormenboek' van Sasja Dirkse-Hulscher en Angela Talen. De auteurs geven met 120 werkvormen een goed overzicht van mogelijke werkvormen. Zodat je de doelstelling van de bijeenkomst ook kunt halen, weet ik uit eigen ervaring.