OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 89 van 11.927 resultaten
    recensie
    Verandermanagement
    4 januari 2022
    Jan Hoogstra
    3-5 minuten leestijd
    Niets is zo moeilijk als veranderen, toch? Dat is het verhaal dat we in veel managementboeken lezen. Hele theorieën gaan over veranderen. En vaak is de aanbeveling dat voorbeeldgedrag erg belangrijk is. In ‘Verandergedrag, hoe je gedragsverandering interactief stimuleert’ werkt Thijs Leenman verandergedrag uit aan de hand van 3 veranderinzichten.     
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    4 januari 2022
    Sippy van Akker
    4-6 minuten leestijd
    Ik heb er even over gedaan. Over het onlangs in het Nederlands vertaalde boek ‘Gezonde grenzen; Tot hier en niet verder: durf je eigen grenzen te stellen’ van de Amerikaanse therapeute Nedra Glover Tawwab. 
    recensie
    Leiderschap
    4 januari 2022
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Dienend-leiderschap is de oervorm van leiderschap die zorgt voor optimale resultaten door de behoeften van degenen die geleid worden altijd op één te zetten. Dat is de belangrijkste boodschap die Inge Nuijten voor haar lezers heeft. In Echte leiders dienen (uit 2012), en nu opnieuw in wat als een voortzetting van die bestseller gezien kan worden: Dienend-leiderschap.
    recensie
    Strategisch management
    3 januari 2022
    Marcella Bremer
    4-5 minuten leestijd
    Voel je je moedeloos over het klimaat en andere mondiale vraagstukken? Lees dan het positieve, praktische boek van Paul Polman, ex-CEO van Unilever, en consultant Andrew Winston: ‘Netto Positief’. Het inspireert bedrijven en zet aan tot actie voor een betere wereld, maar ook tot betere prestaties en winst.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    3 januari 2022
    Saskia Rasker-Boerema
    2-3 minuten leestijd
    Hoe vaak wordt niet gezegd: volg je gevoel. Maar hoe doe je dat? Eens niet naar je verstand luisteren maar naar je gevoel? ‘Brein - Hart - Zijn’ biedt theoretische inzichten en opdrachten die praktisch inzicht geven. Het boek helpt je je verstand en gevoel met elkaar in verbinding te brengen. 
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    31 december 2021
    Nienke van der Boom
    1-2 minuten leestijd
    Alleen om de titel zou je ‘Hoe je de beste versie van jezelf wordt - En waarom je dat vooral niet moet willen’ al willen kopen. En nog leuker: de verwachting, die door de titel wordt gewekt, komt ruimschoots uit, zowel qua inhoud als qua toon.
    recensie
    Algemeen management
    27 december 2021
    Liesbeth Tettero
    3-4 minuten leestijd
    Overal waar belangen, macht en invloed een rol spelen, is politiek. Waar niet dus?! Je kunt dan ook maar beter leren om het politieke spel te spelen. Om ervoor te zorgen dat jouw belangen, jouw plannen en jouw visie niet verdwijnen in het spelgeweld van anderen die het spel wél of slimmer spelen. 
    recensie
    Algemeen management
    24 december 2021
    Roy van den Anker
    2-3 minuten leestijd
    De spanning die werknemers op hun werk ervaren heeft een enorme impact op het resultaat van een team of organisatie. Met ‘Spanning op het werk’ geven de auteurs handen en voeten aan deze spanning. Wat is het effect, wat zijn de 8 voornaamste oorzaken en wat kun je als leidinggevende doen om een gezonde werkomgeving te creëren?
    recensie
    Algemeen management
    23 december 2021
    Henk Jan Kamsteeg
    2-3 minuten leestijd
    Naast een boek en een veldgids, brengen Hans van der Loo en Joriene Beks nu ook zogenoemde ‘praatkaarten’ uit om het gesprek over psychologische veiligheid op de werkvloer te verbeteren. Een welkome aanvulling. 
    recensie
    Algemeen management
    23 december 2021
    Rudy Kor
    4-6 minuten leestijd
    De beroemde Harvard hoogleraar John Kotter kwam een paar jaar geleden tot het inzicht dat veel managers liever geen businessboeken lezen. En als ze al een businessboek lezen dan moet het kort en herkenbaar zijn. 
    recensie
    Algemeen management
    22 december 2021
    Rudy Kor
    5-7 minuten leestijd
    Math de Vaan schreef ‘Machiavelli op de werkvloer’. Het boek is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in het spel van macht en invloed op de werkvloer. Volgens De Vaan komt het politieke spel in elke organisatie voor, en bovendien op elk moment van de dag. Iedereen doet er in meerdere of mindere mate aan mee. 
    recensie
    Algemeen management
    22 december 2021
    Jan Hoogstra
    4-6 minuten leestijd
    Is ons huidige monetair systeem aan het einde van haar latijn? En is bitcoin de oplossing? In 'Ons geld is stuk - En waarom bitcoin de oplossing is' beschrijven Bert en Peter Slagter alle aspecten van de bitcoin. Zij houden een pleidooi voor bitcoin, maar schuwen zeker ook niet om de risico’s te benoemen.  
    recensie
    Mens en maatschappij
    21 december 2021
    Henk Jan Kamsteeg
    5-7 minuten leestijd
    In een tijdperk waarin politiek leiders (meer dan anders?) lijken te leiden aan narcisme, ‘alzheimer’ en andere psychische aandoeningen, was de aanwezigheid van Angela Merkel op het wereldtoneel een verademing.  
    recensie
    Algemeen management
    20 december 2021
    Daniël E. Brouwer
    3-4 minuten leestijd
    Als er één onderwerp actueel is in de wereld, dan is het wel hoe we nu (moeten) samenwerken. Er wordt een ontzettend groot beroep gedaan op ons aanpassingsvermogen. En met ‘ons’ doel ik dan niet alleen op de mens, maar ook op organisaties.  
    recensie
    Algemeen management
    20 december 2021
    Bert Peene
    4-5 minuten leestijd
    Alles wat aandacht krijgt, groeit. Zo zou je de boodschap die Leenman in Verander-gedrag voor zijn lezers heeft, het best kunnen samenvatten.  Want als hij één ding duidelijk wil maken, is het wel dat gedragsverandering alleen mogelijk is wanneer degene van wie ander gedrag verwacht wordt, zich serieus genomen voelt.
    recensie
    Algemeen management
    20 december 2021
    Amber Zwartbol
    6-8 minuten leestijd
    Amber Zwartbol is onderwijskundige bij UWV, en ontwikkelt een opleiding voor de afdeling klantcontact. Ze las Het agressieparadijs van Caroline Koetsenruijter. In haar recensie vertelt ze hoe het op haar praktijk van toepassing is.
    recensie
    Algemeen management
    17 december 2021
    Elmas Duduk
    3-5 minuten leestijd
    Huispoezen en buitenkatten zet aan tot anders kijken naar hetzelfde vraagstuk. De thema’s die Ergin Borova in zijn boek aanhaalt zijn ook relevant voor vele organisaties zonder winstoogmerk, zoals de overheid en gesubsidieerde instellingen.
    recensie
    Verandermanagement
    16 december 2021
    Elly Stroo Cloeck
    3-5 minuten leestijd
    We kennen allemaal wel voorbeelden van onlogische, klantonvriendelijke zaken die geen goede reden lijken te hebben. Martin Lindstrom heeft een flink aantal hilarische anekdotes verzameld in het prima boek Hoe komen ze erop? Hij roept ons op om ons gezond verstand weer te gebruiken. Onbeschermde seks is niet erg …..als je graag een kind wilt. Toch? Lees verder en huiver …
    recensie
    Algemeen management
    16 december 2021
    Rudy Kor
    5-7 minuten leestijd
    Het is geen geringe ambitie om geschiedenis te schrijven terwijl deze zich nog voltrekt. Toch zijn volgens mij de auteurs van De Machine geslaagd in deze opgave. Een degelijk onderbouwd boek met mooie onthullingen en doorkijkjes in het functioneren van één van Nederland grootste ICT-bedrijven: Booking.com
    recensie
    Leiderschap
    15 december 2021
    Paul Misdorp
    3-5 minuten leestijd
    Een jaar na het verschijnen van de Vorstenspiegel van Gabriel Anthonio is er nu een vervolg: De sleutels van de leider. Daarin deelt Anthonio 10 mooie verhalen over evenzovele sleutels tot (persoonlijk) leiderschap.

      Personen

        Trefwoorden