Dit boek heeft mij aan het denken gezet en ik zal er de komende weken nog wel een tijdje over piekeren. Peters en Pouw leggen de vinger op de zere plek. De teloorgang van vakmanschap, waardoor meer procedures nodig zijn en steeds meer specialisatie, waardoor mensen geen zingeving meer voelen en de binding met het bedrijf steeds minder wordt. Topmanagement dat volkomen vervreemdt van de werkvloer en van de maatschappij. De macht van de aandeelhouders, waardoor organisaties alleen oog hebben voor de korte termijn. Daartegenover staan ook bedrijven die het wel 'goed' doen; de 3 voorbeelden zijn treffend en inspirerend; ik zou er zo willen werken! Dit boek wordt gelukkig niet afgesloten met 'de oplossing', maar wijst erop dat niet alleen de multinationals schuld hebben, maar wij, als consumenten, ook. Absolute Aanrader! Gewoon lezen!
Over Sonja de Bruin
Sonja de Bruin is oprichter en eigenaar van Themis Consultancy. Themis Consultancy verleent diensten op het gebied van Quality Assurance en Process Improvement aan bedrijven die zich bezighouden met software- en/of systeemontwikkeling.