Sales Management
Gebonden Engels 2013 1e druk 9789001807986Samenvatting
Gebleken is dat er grote behoefte bestaat aan een afgerond oorspronkelijk werk, dat afgestemd is op de Nederlands-Belgische verkooppraktijk.
Het doel van dit boek is het stapsgewijs leren schrijven van een integraal verkoopplan. Daarin wordt de gehele saleshorizon beschreven: de binnen- en buitendienst, kwalitatieve en kwantitatieve aspecten, people management, targetting en forecasting, verkoopinformatiesystemen en vooral ook de strategische invalshoek van verkopen.
Met een economie die enorm in beweging is, is het vak salesmanagement zeer dynamisch en vraagt het om intelligentie, nieuwe en adequate vaardigheden van de salesmanagers van vandaag en morgen. Juist daarom is de besteller 'Sales management' grondig herzien om het weer beter af te stemmen op de actuele ontwikkelingen en voorbereid te zijn op de toekomst.
'Sales management' wordt gekenmerkt door een aanpak die de belangrijkste onderwerpen uit het salesmanagement van deze tijd bundelt en aan elkaar koppelt vanuit de optiek van de salesmanager. In de vierde druk hebben aspecten van internationalisering en veranderingen in de bedrijfskolom, waardoor salesfuncties in ondernemingen ook aan wijzigingen onderhevig zijn, nadrukkelijker aandacht gekregen.
Dit geldt ook voor onderwerpen zoals de balanced scorecard. Omdat het verkoopvak dynamisch is en gelijke tred houdt met de dynamische omgeving waarin organisaties zich bevinden, hebben internet, e-commerce en CRM in deze derde druk een belangrijkere plek gekregen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. Strategic sales planning
3. Sales prognosis
4. Customer relationship
5. Sales team organisation and planning
6. Account management
7. Trade fair management
8. Commercial aspect of sales management
9. Sales leadership
10. Sales coaching and training
11. Sales skills
12. Aspect of internatio0nalisation: China as example
Annexe: Extensive guidelines for creating a sales plan
Literature overview
Index
About the authors
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan