
Lees verder
Rob Beltman is al meer dan vijftien jaar actief in het marketingvak, als adviseur, begeleider, docent en onderzoeker. Hij heeft inmiddels honderden organisaties begeleid bij marketingvraagstukken. Rob is medeoprichter van H3ROES, een coo?peratie van professionals uit diverse disciplines, die samenwerken om Nederland klantgerichter te maken.
Meer over de auteursIn een tijd waarin de klant van koning keizer is geworden, blijkt het onderhouden van een langdurige, winstgevende relatie met die klant de sleutel naar duurzaam ondernemingssucces. Bedrijven hebben daarom massaal het concept Customer Relationship Management omarmd en menige onderneming stort zich vol overgave op de vertaalslag naar de marketingpraktijk van alledag. Dat is niet eenvoudig. Wilt u CRM goed invoeren, dan heeft dat ingrijpende gevolgen voor de onderneming als geheel. Deze Marketingwijzer biedt inzicht in de vijf onderdelen die een bedrijf goed moet beheersen om een hoogwaardige relatie met een individuele klant aan te kunnen gaan: strategie, contactmanagement, klantenmanagement, datamanagement en operationeel management. De selectie uit de (internationale) vakliteratuur, cases en checklists in dit boek helpen marketeers de kloof tussen theorie en praktijk met succes te overbruggen.