Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, e.a.

Zakelijke doelen bereiken met social media

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2015 1e druk 9789047007944
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Direct te downloaden

Samenvatting

Van lukraak naar doelgericht!

Wil je bedrijfsmatig aan de slag met social media, maar weet je niet waar je moet beginnen? Of ben je al actief op social media, maar weet je eigenlijk niet wat je wilt en kunt bereiken? En wat je daarvoor moet doen?

Marco Frijlink en Wilco Verdoold ontwikkelden in samenwerking met de Universiteit Utrecht en tien vooraanstaande social media-experts een slim en praktisch model dat is gebaseerd op twaalf zakelijke doelen. Stuk voor stuk doelen die met de inzet van social media goed te verwezenlijken zijn, zoals het vergroten van je naamsbekendheid, het genereren van leads of het werven van nieuwe medewerkers. Voor elk doel wordt aangegeven welke activiteiten je op social media moet ontplooien om dat doel te realiseren.

Talloze organisaties hebben het model al met succes in de praktijk toegepast. Dit boek is de langverwachte wegwijzer voor iedereen die social media gerichter wil inzetten om specifieke bedrijfsdoelen te verwezenlijken.

"'Zakelijke doelen bereiken met social media' neemt de lezer mee naar de basis en komt vervolgens met praktische handvatten. Een aanrader voor iedereen die sociale media wil inzetten in de eigen organisatie." - Marco Derksen, oprichter/partner Marketingfacts

"Met deze aanpak hebben wij heel goed kunnen bepalen wat voor ons hoofd- en wat bijzaken zijn en wat we wel en niet moeten doen. Daardoor lukt het met overzienbare inspanning social media te gebruiken ten behoeve van onze belangrijkste doelstellingen: preventie, kwaliteit van leven en fondsenwerving." - Marieke Schouten, medewerker online communicatie Nederlandse Brandwonden Stichting

"Door gebruik te maken van deze aanpak slagen we erin duidelijk richting te geven aan onze social media activiteiten en ze aan te laten sluiten bij onze bedrijfsdoelen. Daardoor werken we efficiënt en zien we ook daadwerkelijk de resultaten van onze inspanningen!" - Diane van Veen, Communicatiemanager Gispen International

Specificaties

ISBN13:9789047007944
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:222
Druk:1
Verschijningsdatum:12-12-2015
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
Zakelijke doelen bereiken met social media
Richard Vermeer | 13 september 2016
Zakelijke doelen bereiken met social media van Marco Frijlink en Wilco Verdoold, leest prettig. Voor managers of bestuurders die niet dagelijks in aanraking komen met social media marketing biedt dit boek een goede basis.
Lees verder
recensie
Zakelijke doelen bereiken met social media
Daniëlle de Jonge | 29 januari 2016
Ieder zichzelf serieus nemend bedrijf weet dat het gebruik van social media broodnodig is. Dus zorgt u er maar beter voor dat u het optimaal inzet. Op zo’n manier dat het bijdraagt aan de doelstellingen die u met uw organisatie voor ogen heeft.
Lees verder

Lezersrecensies

4.6 van de 5
33 stemmen
30
0
0
0
3

Interviews en artikelen (3)

nieuws
Gratis naar seminar Zakelijke doelen bereiken met social media - 22 juni
Justin van Lopik 17 juni 2016 Op 13 december verscheen Zakelijke doelen bereiken met social media. Het eerste boek waarin op een heldere manier wordt uitgelegd wat voor type social media activiteiten horen bij welk businessdoel. Want als je doel bijvoorbeeld is om je naamsbekendheid te vergroten moet je heel andere dingen doen op social media dan wanneer je doel is om je reputatie te veranderen, of medewerkers te werven.
opinie
Geboekstaafd - De top 3 van Marco Frijlink
Nienke van Oeveren 2 mei 2016 Marco Frijlink is mede-eigenaar van Budeco, the business development company: een bureau gespecialiseerd in online marketing. Hij is gefascineerd door de vraag: waarom? Waarom gedragen mensen zich zoals ze doen en wat kan je doen om dat te beïnvloeden. Drie boeken die een begin van een antwoord geven:
preview
Preview - Zakelijke doelen bereiken met social media
Marco Frijlink 11 december 2015 Dit boek is de langverwachte wegwijzer voor iedereen die social media gerichter wil inzetten om specifieke bedrijfsdoelen te verwezenlijken. Waarom dat werkt leggen de auteurs uit in hun preview op Zakelijke doelen bereiken met social media.

Over Marco Frijlink

Marco Frijlink is business developer en managing partner bij Budeco. Marco draagt vanuit verschillende perspectieven bij aan het innoveren, internationaliseren en professionaliseren van organisaties. Naast een ruime bedrijfskundige en marketing kennis en ervaring, heeft hij ook een gedegen achtergrond in het ontwikkelen en vermarkten van internationale business. Daarnaast heeft hij uitgebreide (internationale) ervaring met onder andere service development, (online) marketing, strategieontwikkeling, team- en partner ontwikkeling. Hij creëert graag energie door mensen te inspireren tot vernieuwing. Daarbij focust hij in het bijzonder op het formuleren en realiseren van bedrijfsdoelstellingen. www.budeco.nl

Andere boeken door Marco Frijlink

Over Wilco Verdoold

Wilco Verdoold is register marketeer, digitaal strateeg, auteur en spreker. Hij heeft meer dan 20 jaar marketingervaring, zowel bij bureaus als bij eindklanten. Sinds eind 2019 werkt hij als CMO bij CopyRobin – copywriting as a service. Wilco is o.a. auteur van het managementboek: “Zakelijke doelen bereiken met social media”, een evergreen die sinds het verschijnen in 2015 al meer dan 300 dagen in de top 100 van managementboek stond. Hij blogt en schrijft, maar is op zijn best als spreker. Digital marketing kent voor hem geen geheimen. Van social media en online advertising, tot conversieoptimalisatie en contentmarketing. Ook wordt hij veel gevraagd zijn kennis en ervaring rondom trends en ontwikkelingen te delen.

Andere boeken door Wilco Verdoold

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Social media van 1954 tot nu
2. Wat is content?
3. Online en social adverteren
4. Gerichte inzet van social media
5. Twaalf zakelijke doelen
6. Activiteiten op social media
7. En dan nu aan de slag
8. Wat is je ambitieniveau?
9. Tools voor social media

Bijlage
Dankbetuiging
Literatuur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Zakelijke doelen bereiken met social media