Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Marketing is geen reclame

Het is het hart van je bedrijf

Paperback Nederlands 2009 9789052617138 1e druk
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Zodra het woord marketing valt, volgt er altijd een reactie. Positief? Vaak niet. Er is altijd wel iemand die haarfijn weet uit te leggen waarom marketing onzin is, dat het te veel geld kost, niet bijdraagt aan het resultaat van de onderneming of ronduit volksbedriegerij is. Dit komt doordat velen marketing alleen associëren met glimmende folders en dure reclamecampagnes.

Dit boek neemt duidelijk stelling tegen de misvatting dat reclame en marketing onderling verwisselbare begrippen zijn. Dat zijn ze niet. Marketing is geen reclame. En als u daarvan doordrongen bent, kunt u zo veel meer doen om de volle potentie van marketing te benutten.

Marketing raakt de kern van de organisatie: haar klanten, producten en concurrenten. 'Marketing is geen reclame' beschrijft marketing vanuit die drie invalshoeken:
- Hoe kijkt de klant naar uw organisatie? Wat is de waarde van uw product of dienst voor de klant?
- Hoe richt u uw organisatie in om uw klant nog beter van dienst te zijn en zo uw positie op de markt te versterken?
- Hoe kunt u uw positie op de markt verdedigen of zelfs verbeteren? Hoe gaat u om met concurrentie en benut u uw eigen kracht?

Specificaties

ISBN13:9789052617138
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:108
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:17-7-2012
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Marketing is geen reclame
Paul Hassels Mönning | 29 juni 2010
'Zodra het woord 'Marketing' valt, volgt er een reactie. Positief? Vaak niet.' Het boek 'Marketing is geen reclame' neemt stelling tegen de zeker in B2B heersende perceptie dat marketing sec gaat over reclame of communicatie. De auteurs Krijn de Best en Willem de Vries beschrijven wat in hun ogen marketing wél is en kan betekenen voor de ondernemer. De gehanteerde modellen en casestudy bieden diegene die zich oriënteert op marketing als businessdiscipline een helder, compact inzicht.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Over Krijn de Best

Krijn de Best richtte zijn eigen adviesbureau op, is senior partner van Blend Group en directeur van Stem Techniek en Marketing. Hij publiceerde diverse boeken over communicatie en management en schrijft detectives.

Andere boeken door Krijn de Best

Over Willem de Vries

Willem de Vries is Marketing & Communicatie Professional en is directeur van STEM Industrial Marketing Centre.

Andere boeken door Willem de Vries

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Inleiding

2. De organisatie gezien door de ogen van de klant
2.1 Van de P's naar de C's: nieuwe inzichten van Kotler
2.2 Waardecreatie als voorwaarde voor succes
2.3 Inkoopgedrag
2.3.1 Management van kwaliteit
2.3.2 Management van inkoop
2.3.3 Management van merken

3. De organisatie afstemmen op je markt en je klanten
3.1 Marketingperspectief
3.1.1 De veranderende wereld van de ondernemer
3.1.2 Vragen die het marketingperspectief helder kunnen maken
3.2 Het richten van de organisatie: Porters Mapping Activity System
3.2.1 Klantwaardepropositie en de interne organisatie
3.2.2 Klantwaardepropositie en de buitenwereld
3.3 Gedragsbeïnvloedende factoren

4. Consolideren of groeien: Op weg naar een gezonde toekomst
4.1 De organisatie als commercieel vaardig team
4.2 Marketing en klantgerichtheid
4.2.1 De uitgangspunten van Treacy en Wiersema nader toegelicht
4.2.2 Marketing meltdown en veranderende strategische inzichten
4.3 De concurrentie voorblijven door global marketing
4.4 Strategische opties om de concurrentie voor te blijven

Literatuurlijst

Bijlage 1 Begrippen en definities
Bijlage 2 Vragenlijst Marketing Audit

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marketing is geen reclame