
Lees verder
Prof. dr. Rudy Moenaert is hoogleraar aan TIAS School for Business & Society. Zijn specialisatie betreft strategische marketing en innovatie, voornamelijk in B2B- en dienstenorganisaties. Rudy is een gepassioneerd docent, won vijfmaal de TIAS Best Teacher Award en adviseert ondernemingen in hun marktplanning. Auteur van o.m. De Customer Leader (2024).
Meer over de auteursRuim je boekenkast op! De Customer Leader maakt jouw favoriete managementboeken overbodig. De Customer Leader zit boordevol actie, leest als een trein en zet je met beide benen op de grond. Het helpt je om waarde te definiëren, de arena waarin je concurreert te analyseren, een succesvolle waardepropositie te ontwikkelen en een klantgedreven organisatie te bouwen.
De Customer Leader gaat over leiderschap, klanten en het creëren van een grootse organisatie. Het behandelt de belangrijkste vraag die iedere ondernemer en manager zich moet stellen: welk strategisch en organisatorisch leiderschap heb ik nodig om mijn organisatie en al haar stakeholders naar een betere plek te leiden?
Customer Leadership biedt zowel een doel als een privilege. Het doel is om waarde te creëren voor anderen; het privilege is waarde creëren voor jezelf.
Rudy Moenaert (TIAS School for Business & Society) en Henry Robben (Nyenrode Business Universiteit) laten zien dat het creëren van een grootse business áltijd start bij de klant. Om écht te slagen moeten klanten de organisatie volgen. Maar échte leiders volgen ook hun klanten, precies omdat klanten de grootste mogelijkheid vormen om een grootse business te bouwen.
Om het hedendaagse rookgordijn van kansen en uitdagingen het hoofd te bieden, heb je de juiste instrumenten nodig. De auteurs ontwikkelen in De Customer Leader eenvoudige maar krachtige instrumenten gebaseerd op hun consultancy, executive onderwijs en wetenschappelijk onderzoek, waarmee je zelf een Customer Leader wordt!
customer leadership klantgerichtheid leiderschap customer experience waardeproposities businessmodellen businessmodel strategie waardepropositie marketing klantervaring customer leader canvas marktbenadering klantwaarde stakeholdermanagement stakeholders innovatie digitale transformatie concurrentievermogen concurrentiekracht organisatie klantinzicht organisatieverandering marktstructuren klantbehoud customer journey duurzaamheid merkstrategie arena klantgedreven organisatie job to be done stairway to greatness digitale fluïditeit strategisch management exploratie vs. exploitatie concurrentievoordeel customer intelligence ambidexteriteit inclusiviteit klantsegmentatie globalisering klantreis bedrijfslicentie waardecreatie verandermanagement marktintelligentie prijsstrategie bedrijfscultuur prijsstelling branding productontwikkeling big hairy audacious goal innovatieportfolio personeel concurrentieanalyse marktkansen digitalisering ecosystemen transformatie procesinnovatie organisatieontwikkeling marktdynamiek purpose toekomst datagedreven besluitvorming disruptie bedrijfstransformatie
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books