

Wouter Scheepens (1964) is adjunct professor bij TIAS. Verder werkt hij met de collega's van het bedrijf Steward Redqueen o.a. voor bestuurders en commissarissen om duurzaamheid in hun organisatie te verankeren.
Meer over Wouter Scheepens
Duurzaamheid in de boardroom
Dynamiek en dilemma’s
Paperback Nederlands 2017 1e druk 9789078171270Samenvatting
Een boek over 'brede waardecreatie' door bedrijven, uitgerekend in een tijd van berichten over dreigende vijandige overnames van bedrijven die expliciet zijn in hun duurzaamheidsambities en losbarstende discussies over de sterke focus op aandeelhouderswaarde. "Het voelde alsof het tijdgewricht me nog eens extra in mijn schrijfwerk aanspoorde", zegt auteur Wouter Scheepens. Met zijn bedrijf Steward Redqueen helpt Scheepens in het dagelijks leven bestuurders en commissarissen om duurzaamheid in hun organisatie te verankeren.
De aandacht daarvoor is in de boardrooms niet dik gezaaid of slechts gericht op 'scores' in duurzame ratings en benchmarks, zo is zijn ervaring. In dit boek kijkt Scheepens naar de huidige praktijk, om vervolgens ondernemingen uit te dagen te bedenken op welke maatschappelijke uitdaging zij, als onderdeel van de samenleving, een antwoord zijn.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Wouter Scheepens
Inhoudsopgave
INLEIDING
INTERMEZZO: JEROEN DE HAAS
1. DE STAAT VAN DUURZAAM ONDERNEMEN
BIJ GROTE BEDRIJVEN
INTERMEZZO: PAUL POLMAN
2. MAATSCHAPPELIJKE MISSIE
EN HET VLIEGWIEL
INTERMEZZO: INGE BRAKMAN
3. BOARDROOM DYNAMICS
ROND DUURZAAMHEID
INTERMEZZO: ANTOINETTE VAN LIER
4. EEN FINANCIEEL SYSTEEM MET
GEDULD VOOR DUURZAAMHEID?
INTERMEZZO: DIMITRI DE VREEZE
5. SAMENWERKING VOOR INNOVATIE EN IMPACT
BIJLAGEN
WOORD VAN DANK
LIJST VAN GEÏNTERVIEWDEN
GEBRUIKTE LITERATUUR
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan