Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Strategie maakt het verschil

Ingenaaid Nederlands 2009 1e druk 9789081091473
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Strategie is hét wapen om de strijd met de concurrentie aan te gaan. De strategie van een organisatie, of dat nu een profit- of een non profitorganisatie is, bepaalt uiteindelijk het succes. Nu en in de toekomst.

Strategie maakt bijvoorbeeld het verschil bij de doorbraak van de elektrische auto en in de luchtvaart tonen ontwikkelingen aan dat de strategie bepalend is voor de concurrentiepositie van luchtvaartmaatschappijen. Het hebben van een strategie is echter niet voldoende. Het blijft niet bij strategie alleen; zonder een juiste uitvoering is strategie een mooi document in een bureaulade.

In dit boek zijn de nieuwste wetenschappelijke inzichten gecombineerd met sprekende voorbeelden uit de praktijk.
De recente economische crisis noopt veel bedrijven tot het aanpassen van de strategie. Innovatie en duurzaamheid zijn niet weg te denken in deze discussie. Ook strategie voor de non-profitsector en de relatie tussen strategie en organisatieverandering komen uitvoerig aan de orde. Verhalen in de pers over bedrijven als ABN AMRO, Enron en Ahold maken duidelijk hoe bepalend de rol van leider is. Managers worstelen met strategische dilemma's die zich wel 'als vanzelf' aandienen maar zich niet als vanzelf oplossen. En juist de wijze waarop organisaties met dilemma's omgaan is bepalend voor het succes van de strategie. Deze dilemma's komen ruim aan bod en vormen een rode draad in veel van de bijdragen.

'Strategie maakt het verschil' is samengesteld door auteurs met een gemeenschappelijke passie voor strategie. Vanuit de wetenschap én vanuit de praktijk overhandigen zij hun visie waarmee u uw voordeel kunt doen. Daarmee bestaat strategie ook uit visies die het verschil voor u en uw eigen organisatie kunnen maken.

Specificaties

ISBN13:9789081091473
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:297
Uitgever:Mediawerf
Druk:1
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Strategie maakt het verschil
Rudy van Stratum | 10 augustus 2009
Om maar met de deur in huis te vallen: ik weet op basis van 'Strategie maakt het verschil' nog niet zo zeker of strategie het verschil maakt. Het gaat hier om een verzameling van 25 gebundelde artikelen over strategie naar aanleiding van het afscheid van prof Jan Eppink aan de Vrije Univeriteit Amsterdam.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Gert-Jan Melker

Gert-Jan Melker is als universitair docent verbonden aan de Faculteit der Economische Wetenschappen en Bedrijfskunde van de Vrije Universiteit Amsterdam en aan het Center for Accounting, Auditing & Control van Nyenrode Business University. Daarnaast is hij docent Management & Organisatie bij IBO Business School in Leusden. Voorheen was hij werkzaam binnen meerdere adviesbureaus op het gebied van kwaliteitszorg, personeelsmanagement en informatiemanagement.

Andere boeken door Gert-Jan Melker

Over Wouter ten Have

Prof. Dr. Wouter ten Have is organisatieadviseur en hoogleraar Organisatieverandering aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Daarnaast is hij kerndocent Change Management bij de MBA Healthcare Amsterdam Business School (Universiteit van Amsterdam). Sinds 2004 is hij Managing partner van TEN HAVE Change Management. Wouter is als toezichthouder lid van de RvT van Cito, en lid van de RvT van KwadrantGroep.

Andere boeken door Wouter ten Have

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

Deel I: Strategie en de economische crisis
Deel II: Strategie in een 'Global Context'
Deel III: Strategie en innovatie
Deel IV: Strategie en verandering
Deel V: Strategie en mensen
Deel VI: Strategie en de non-profitsector

Persoonlijk (na)woord
Auteursinformatie

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Strategie maakt het verschil