Lees verder
Peter Rikhof is oprichter en algemeen directeur van Brookz, het grootste overnameplatform van Nederland. Als ondernemer was hij de afgelopen 15 jaar betrokken bij meer dan 10 koop- en verkooptransacties. Peter studeerde economie en journalistiek en was actief als journalist en hoofdredacteur bij o.a. De Telegraaf, Carp, Management Team en als oprichter van het ondernemersplatform Sprout.
Meer over de auteursHoe koop ik een bedrijf?
Handboek bedrijfsovername voor (aspirant) ondernemers
Paperback Nederlands 2015 3e druk 9789081238311Samenvatting
Het (gedeeltelijk) overnemen van een bedrijf is vaak interessanter dan zelf een bedrijf opstarten. U stapt in een rijdende trein; producten, klanten, leveranciers: het is er allemaal al. Maar het kopen van een bedrijf is een complex en tijdrovend proces. Dit boek begeleidt u stap voor stap door het hele overnametraject.
Hoe vindt u een geschikt bedrijf? Welke adviseurs kunt u inschakelen? Hoe bepaalt u de waarde van een bedrijf? En hoe krijgt u de financiering rond? Dit boek biedt u een praktische handleiding waarbij we het hele overnameproces doornemen in combinatie met praktijkcases en nuttige tips van ondernemers, investeerders en overnameadviseurs. Doe er uw voordeel mee, want juist bij bedrijfsovernames betaalt een goede voorbereiding zich dubbel en dwars terug.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Peter Rikhof
Over Koen van Santvoord
Over Wietze Willem Mulder
Inhoudsopgave
1. Overnamemarkt
2. Zoekprofiel
3. Adviseurs
4. Fiscale zaken
5. Zoeken en vinden
6. Evaluatie van een bedrijf
7. Waardebepaling
8. Juridische aspecten
9. Due dilligence/contracten
10. Financiering
11. Na de deal
Bronnen
Over de auteurs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan