Lees verder
Retailadviseur Carin Frijters schreef de retailbijbel 'Prikkel de Koopknop' en is een veelgevraagd spreker.
Meer over de auteursRetailTheater
Het praktische vervolg op Prikkel de Koopknop
Paperback Nederlands 2015 1e druk 9789081951128Samenvatting
“Hoe zorg ik ervoor dat mijn klant ook echt koopt?” Het is een vraag die auteurs Carin Frijters (auteur van Prikkel de Koopknop) en Femke Cuijpers bijna dagelijks krijgen. En met dit boek 'RetailTheater - Het praktische vervolg op Prikkel de Koopknop' willen zij daar antwoord op geven.
Waarom een nieuw boek, er is toch al veel over geschreven? Omdat de wereld van retail blijft veranderen. En omdat ze zelf het gevoel hadden dat er binnen al die literatuur één ding ontbrak: een handige gids waarmee je meteen aan de slag kunt om van jouw winkel een echte experience te maken. Dat is precies wat 'RetailTheater' is geworden; een praktisch boek waarmee winkeliers en retailprofessionals zelf aan de slag kunnen om elke dag theater te maken.
Het is de vergelijking die je in dit boek regelmatig tegenkomt: een succes maken van je winkel lijkt veel op theater maken. Het gaat erom dat je dagelijks een show opvoert en jouw klant blijft vermaken. Retail is niet meer "een winkel openen en wachten tot mensen binnenstappen". Het gaat erom dat je precies weet waar jouw klant inspiratie opdoet, hoe hij je winkel weet te vinden, bij je koopt en hoe je na de aankopen in contact blijft.
Dit boek maakt af waar het boek 'Prikkel de Koopknop' mee begon. In die uitgave vullen theorie en praktijk elkaar aan; van handige tips tot complexe strategieën en van inspirerende praktijkvoorbeelden tot de visie van experts. 'RetailTheater' is er helemaal op gericht om daadwerkelijk aan de slag te gaan op de winkelvloer. We willen met dit praktische ‘vervolg’ nog uitgebreider laten zien hoe je de aandacht van de klant op jouw winkel kunt vestigen en hoe je zorgt voor een optimale beleving. De auteurs nemen je daarvoor stap voor stap mee bij alles wat komt kijken bij retailmerchandise. Kortom, hoe speel jij het spel met je producten, maak je van winkelruimte een ontmoetingsplaats en hoe verras je daarmee telkens weer de klant tijdens zijn klantreis? Van presentatie en (binnen)etalages tot de inzet van kleur, materiaal, licht, geluid, geur, retailtechnologie en instore communicatie.
In dit boek vind je bovendien:
-Experts aan het woord
-Tips en weetjes
-Opdrachten/vragen om even bij stil te staan
-Verwijzingen naar online checklists en schaaltekeningen
-Gebruik van layar waardoor veel extra informatie makkelijk toegankelijk wordt
-Verwijzingen naar spotifylist per stijlgroep, Pinterest inspiratieborden en filmpjes
-Een inspiratiedossier boordevol slimme superflex oplossingen
Dit boek is een must read voor retailers, formule- en marketingmanagers, fabrikanten, shoppermarketeers, ontwerpers, visual merchandisers, stylisten, winkelbouwers en iedereen met een passie voor retail die wij dreigen te vergeten.
LEESWIJZER - HOE LEES JE DIT BOEK?
'RetailTheater' is een omnichannel boek over retail. Dat betekent dat je tijdens het lezen kunt switchen tussen de verschillende kanalen. In het boek staan steeds verwijzingen naar online. Daar vind je voorbeelden, filmpjes, muziek, inspiratie of meer informatie. Weet je niet precies wat er bedoeld wordt met een woord, blader dan gerust even naar achter. Grote kans dat je het tegenkomt in de begrippenlijst. Hou je van een papieren boek, zorg ervoor dat je náást je boek een smartphone of tablet hebt liggen. Lees je op een tablet? Helemaal makkelijk, dan heb je alles in één hand. We proberen alles zo goed mogelijk afgestemd te houden.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Carin Frijters
Over Femke Cuijpers
Inhoudsopgave
Colofon
Leeswijzer
Inleiding
Stap 1 – EEN GOED IDEE IS HET HALVE WERK
Alles wat er komt kijken bij een succesvol winkelconcept
Expert aan het woord, Diana Venneman
Klantreis model
Expert aan het woord, Yolanda van Reincke
What’s your story
Stap 2 – GEEF VORM AAN EEN SUCCESVOLLE WINKEL
Ontdek de kracht van retailstyling op de winkelvloer
Vlekkenplan
Zones
Dossier layout
Click & collect
Hotspots, zichtlijnen en focuspunten
Arenaprincipe
Stap 3 – OP ONTDEKKINGSTOCHT LANGS BELEVENISSEN
De zintuigen als start voor theater maken
Emotioneel vs. functioneel
Expert aan het woord, Jeanne Dekkers
Kleur beïnvloedt het koopgedrag
Expert aan het woord, Els Zijlstra
Spotify lists per stijlgroep
Overal zit een geurtje aan
Phygital, de brug tussen off- en online
Stap 4 – LAAT ZIEN WAT JE IN HUIS HEBT
Krachtige presentaties met slim gebruik van retailmerchandise
Starten met het koopmotief
Cross-selling en up-selling
Dossier presentatietechnieken
Binnen-etalages
Mannequins en composities
Flexibele presentaties
Checklist: Is jouw presentatie aantrekkelijk?
Dossier inspiratie
Bijlage
Begrippen
Beeldbronnen
Retail Theater, boek én netwerk
Dank
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan