Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
U heeft gezocht op 9789089656681. Het product dat u zocht is niet meer in die editie leverbaar en is vervangen door de onderstaande editie.

AI in marketing

Gids voor de marketingprofessional van de toekomst

Paperback Nederlands 2025 3e druk 9789089657794
10
Voormalig top 10Totaal 40 dagen
Voormalig top 100Totaal 170 dagen
Nog niet verschenen, verwacht op 25‑02‑2025
32,99

Samenvatting

Winnaar van de PIM Marketing Literatuurprijs 2023

Marketing zoals we die al jarenlang kennen, houdt op te bestaan. Kunstmatige intelligentie (AI) zet het vak volledig op zijn kop. Technologische ontwikkelingen brengen veranderingen met zich mee die
enorme gevolgen hebben voor marketeers en hun dagelijkse werkzaamheden. Marketeers die segmenteren en content creëren op basis van slimme modellen zullen het winnen van de marketeers die post-its plakken voor persona’s en uren besteden aan een blog. Het vak van de marketingprofessional staat dan ook op een kantelpunt.

Dat betekent dat marketeers hun vak opnieuw moeten uitvinden en herijken wat het betekent om een marketeer te zijn. Marketeers onderschatten de impact van AI op hun eigen werkzaamheden nog steeds. AI is immers voorbehouden aan de Googles en Meta’s van deze wereld, toch? Maar AI is dichterbij dan we denken. En de mogelijkheden voor marketeers liggen voor het oprapen. Als je die niet oppakt, doe je jezelf en de organisatie waarvoor je werkt echt tekort.

AI in marketing wist het mysterie rondom AI en geeft marketingprofessionals concrete toepassingen van AI binnen hun vakgebied. Door middel van real life cases, heldere stappenplannen en methodes leert Charida Dorder je anders kijken naar je marketingwerkzaamheden. Je krijgt concrete handvatten om efficiëntere en intelligente campagnes te realiseren en de concurrentie een stap voor te blijven. Daarnaast besteedt ze aandacht aan valkuilen en ethische AI-vraagstukken.

AI in marketing is een onmisbaar boek voor iedere marketeer die optimaal wil profiteren van de samenwerking tussen mens en machine. Voor de marketingprofessional die verder kijkt.

Specificaties

ISBN13:9789089657794
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:242
Druk:3
Verschijningsdatum:25-2-2025
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Interviews en artikelen (3)

nieuws
AI in marketing wint PIM prijs
Managementboek Redactie 29 november 2023 De Marketing Literatuur Prijs 2023 van Platform Innovatie in Marketing (PIM) gaat dit jaar naar AI in Marketing van Charida Dorder. De vakjury beoordeelt dit als het meest vernieuwende en relevante boek. Het is een wake-up call en een AI-praktijkhandleiding in één.
interview
AI maakt marketeers niet overbodig
Jeroen Ansink 13 juni 2023 Drempelvrees voor kunstmatige intelligentie (KI) is nergens voor nodig, aldus marketingexpert Charida Dorder. In ‘AI in marketing’ beschrijft ze hoe de sector optimaal kan profiteren van de samenwerking tussen mens en machine. ‘Maak het niet groter dan dat het is en begin gewoon te experimenteren.’ Plus een bonusvraag van ChatGPT.
preview
AI in marketing - Gids voor de marketingprofessional van de toekomst
Charida Dorder 28 februari 2023 Artificial Intelligence (AI) schudt het marketingvak volledig op. Online word je overladen met het wow-effect, want hoe geweldig is deze technologie wel niet? De mogelijkheden lijken grenzeloos. Maar wat veelal ontbreekt is de hoe-vraag: Hoe begin ik? Het antwoord op deze vraag vind je in dit boek. 

Over Charida Dorder

Charida Dorder is auteur van het boek AI in marketing, 10+ jaar werkzaam in het marketingvak en oprichtster van het platform aiformarketingacademy.com. Het platform dat marketingprofessionals ondersteunt bij het begrijpen en toepassen van Artificial Intelligence. Als spreker voor o.a. het AI-program aan de Ivy League Colombia University in New York focust Charida zich op het toegankelijk maken van AI. Daarnaast is ze member van de Nederlandse AI Coalitie, partner van het Responsible Applied AI programma aan de Hogeschool Rotterdam, docent aan de Erasmus Universiteit en Beeckestijn Business School en begeleidt ze AI-trajecten voor mkb’ers, agencies en corporates.

Andere boeken door Charida Dorder

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        AI in marketing