Charida Dorder is auteur van het boek AI in marketing, 10+ jaar werkzaam in het marketingvak en oprichtster van het platform aiformarketingacademy.com. Het platform dat marketingprofessionals ondersteunt bij het begrijpen en toepassen van Artificial Intelligence.
Meer over Charida DorderAI in marketing
Gids voor de marketingprofessional van de toekomst
Paperback Nederlands 2025 3e druk 9789089657794Samenvatting
Winnaar van de PIM Marketing Literatuurprijs 2023
Marketing zoals we die al jarenlang kennen, houdt op te bestaan. Kunstmatige intelligentie (AI) zet het vak volledig op zijn kop. Technologische ontwikkelingen brengen veranderingen met zich mee die
enorme gevolgen hebben voor marketeers en hun dagelijkse werkzaamheden. Marketeers die segmenteren en content creëren op basis van slimme modellen zullen het winnen van de marketeers die post-its plakken voor persona’s en uren besteden aan een blog. Het vak van de marketingprofessional staat dan ook op een kantelpunt.
Dat betekent dat marketeers hun vak opnieuw moeten uitvinden en herijken wat het betekent om een marketeer te zijn. Marketeers onderschatten de impact van AI op hun eigen werkzaamheden nog steeds. AI is immers voorbehouden aan de Googles en Meta’s van deze wereld, toch? Maar AI is dichterbij dan we denken. En de mogelijkheden voor marketeers liggen voor het oprapen. Als je die niet oppakt, doe je jezelf en de organisatie waarvoor je werkt echt tekort.
AI in marketing wist het mysterie rondom AI en geeft marketingprofessionals concrete toepassingen van AI binnen hun vakgebied. Door middel van real life cases, heldere stappenplannen en methodes leert Charida Dorder je anders kijken naar je marketingwerkzaamheden. Je krijgt concrete handvatten om efficiëntere en intelligente campagnes te realiseren en de concurrentie een stap voor te blijven. Daarnaast besteedt ze aandacht aan valkuilen en ethische AI-vraagstukken.
AI in marketing is een onmisbaar boek voor iedere marketeer die optimaal wil profiteren van de samenwerking tussen mens en machine. Voor de marketingprofessional die verder kijkt.
Specificaties
Interviews en artikelen (3)
Over Charida Dorder
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan