Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De nieuwe megatrends

Helder zien in ontwrichtende tijden

Paperback Nederlands 2022 1e druk 9789463192569
Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

Rond de eeuwwisseling bereidden mensen over de hele wereld zich voor op de millenniumbug, die de wereldeconomie op de knieën zou dwingen. In plaats van een plotselinge ontwrichting gleed de mensheid geleidelijk af naar twee decennia van economische en ecologische onrust, extremisme en verdeeldheid, allemaal tegen de achtergrond van een nieuwe mondiale en digitale beschaving.

Geïnspireerd door John Naisbitts klassieke boek Megatrends uit 1982, gebruikt Salzman haar patroonherkenningstechnieken om de krachten te identificeren die op het punt staan om de komende twee decennia vorm te geven.

Salzman navigeert behendig tussen tijdvakken en legt verbinding tussen het bedrijfsleven, de maatschappij, het consumentisme, familie en entertainment. Haar voorspellingen zijn boeiende lectuur voor iedereen die de vormgeving en het weefsel van het volgende tijdperk wil begrijpen, dat, zo betoogt Salzman, vooral gekenmerkt zal worden door zijn meedogenloze tempo en door technologie gedreven onzekerheid.

Specificaties

ISBN13:9789463192569
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:300
Uitgever:Scriptum
Druk:1
Verschijningsdatum:22-12-2022
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
De nieuwe megatrends - ‘Een prachtig boek’
Peter de Roode | 17 mei 2023
Marian Salzman is als een reisleidster. Ze neemt de lezer van ‘De nieuwe megatrends’ meenaar de toekomst waarin er weinig tot geen privacy is.De trends die ze signaleertvoorziet ze van uitgebreid commentaar. Bovendien stelt ze de vraag in hoeverre die de lezer en zijn perceptie zullen beïnvloeden. Een fascinerend boek om te lezen. 
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Interviews en artikelen (2)

achtergrond
Uit de boeken - Trends, hypes en voorspellingen
Bertrand Weegenaar 30 augustus 2023 Albert Einsten zei ooit: ‘Meer dan het verleden interesseert mij de toekomst, want daarin ben ik van plan te leven.’ Het verklaart misschien de fascinatie voor de toekomst, die we onder andere terugzien in de vele boeken die erover verschijnen, de opkomst van de trendindustrie, en de vele managementboeken en -methoden die grip op die toekomst beloven. Bertrand Weegenaar doet een greep in wat er zoal te lezen valt over dit bewogen onderwerp.
interview
Door lockdowns is de werkhouding veranderd
Jeroen Ansink 4 mei 2023 De wereld staat onder invloed van de klimaatcrisis, technologische disruptie en de nasleep van corona vijftien tumultueuze jaren te wachten, schrijft trendwatcher Marian Salzman in ‘De nieuwe megatrends’. Ze legt aan Managementboek Magazine uit wat dat betekent voor de manier waarop we werken. ‘We zijn de emo-jaren ingegaan.’

Over Marian Salzman

Marian Salzman, door Forbes uitgeroepen tot een van ’s werelds top vijf trendspotters, werkt al meer dan drie decennia aan de frontlinie van reclame, public relations en technologie. Nadat ze medeoprichter was van het eerste online marktonderzoeksbureau, heeft ze gewerkt als communicatiemanager bij bedrijven in de VS en Europa. In de jaren negentig woonde en werkte zij in Nederland.

Andere boeken door Marian Salzman

Inhoudsopgave

Woord vooraf
Voorwoord bij de Nederlandse editie
Inleiding: Trends signaleren

Deel één Het grotere geheel
1 De bug en het virus
2 2000-2019: Een langzame glijbaan
3 Waarheden over het klimaat
4 De chaos van het nu
5 Verdeeld Amerika
6 China komt in beweging

Deel twee Hoe wij leven
7 Wie zit je er in je reddingsboot?
8 Grenzen overschrijden en verleggen
9 Klein is het nieuwe groot
10 De luxe van vrijheid en tijd
11 De ongelijkheid van rijkdom

Deel drie Wie we zijn
12 Is de toekomst echt vrouwelijk
13 Jongensproblemen
14 Loskomen van gender- en cis-gelijkwaardigheid
15 Me, Myself, and I

Deel vier What’s next?
16 Onze wereld in 2038

Conclusie: Wat zit er voor mij in het vat?
Dankwoord
Noten
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De nieuwe megatrends