Lees verder
Maartje Blijleven (1979) is digital community expert en bouwt al sinds 2000 aan succesvolle online communities, onder andere met haar werk voor Endemol, KLM, Nationale Postcode Loterij, Heineken, Peugeot en Schiphol.
Meer over Maartje BlijlevenWe love communities
Hoe je succesvol wordt met jouw online community
Paperback Nederlands 2019 9789046826010 1e drukSamenvatting
Online communities zijn hét grote geheim achter de groei en het succes van veel bedrijven en social movements. De eeuwenoude manier om verbondenheid, solidariteit en vertrouwen te creëren, is ook de ideale manier om online relaties te bouwen en onderhouden en doelgroepen goed te leren kennen op een authentieke en aansprekende manier.
Maartje Blijleven kraakte de code en laat stap-voor-stap zien hoe je een community begint en tot bloei brengt. Ze geeft inspirerende praktijkvoorbeelden en onthult de kneepjes van het vak.
In interviews geven 37 bekende community-experts hun tips en tricks prijs, waarmee je van wildvreemden fans maakt en als community leider de zichtbaarheid en expertstatus krijgt die je verdient. Een boek voor iedereen die een goed idee voor een community heeft.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Maartje Blijleven
Inhoudsopgave
Je hebt een probleem! Gelukkig is er een oplossing.
Waarom zijn communities urgent? Trends en ontwikkelingen
Met communities ben en blijf je relevant
Hoe denken andere community-leiders over de kracht van communities?
Het We love communities 10-stappenplan
#1 Idee & onderzoek
#2 Doelgroep & strategie
#3 Soort community & platform
#4 Start met passie
#5 Content
#6 Eerste leden & activatie
#7 Gratis groeien
#8 Groei door pr & promotie
#9 Lovers not haters
#10 Leren & optimaliseren
Wat levert een community je op? De voordelen
Samenvatting: het geheim van een succesvolle community
Het geheim… volgens de community-experts
En nu jij, next steps
Over de auteur
Nawoord
De experts
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan