Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

De weg naar duurzaam ondernemen

In 5 stappen naar positieve impact

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2021 1e druk 9789464015164
Voormalig top 100Totaal 30 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

- De wereld transformeert wanneer organisaties transformeren.
- Organisaties transformeren wanneer mensen transformeren.

Van het belang van duurzaam ondernemen is langzaam maar zeker iedereen doordrongen. Maar hoe begin je daar nu aan?

De weg naar duurzaam ondernemen helpt je op weg om positieve impact te creëren in vijf stappen. We beginnen bij het begin en nemen je mee in de centrale concepten en strategische kaders van het maatschappelijk verantwoord ondernemen. Daarna helpen we je op weg om met de nodige dosis creativiteit en verandermanagement jouw organisatie of bedrijf ook effectief mee te krijgen in de transformatie naar een duurzame samenleving. Doorheen het boek vind je vele cases die je inzicht geven in hoe andere spelers met dezelfde thema’s aan de slag gaan.

De weg naar duurzaam ondernemen is voor iedereen die geïnteresseerd is in het duurzaamheidsconcept. Voor iedereen die benieuwd is naar getuigenissen van andere organisaties en hoe zij omgaan met duurzaamheid. Voor iedereen die de eerste stappen wil zetten in het vooropstellen van concrete duurzaamheidsdoelstellingen. Voor iedereen die de denkpatronen omtrent duurzaam ondernemen wil versterken. Voor iedereen die duurzame verandering wil teweegbrengen. En voor iedereen die vanuit systemisch activisme op zoek is naar duurzame oplossingen. Let’s go!

Specificaties

ISBN13:9789464015164
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:215
Uitgever:Pelckmans
Druk:1
Verschijningsdatum:30-9-2021
Hoofdrubriek:Ondernemen
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
De weg naar duurzaam ondernemen - Uiterst relevant en hoogst actueel
Teun van Aken | 11 maart 2022
In hun uiterst actuele en relevante boek 'De weg naar duurzaam ondernemen' beschrijven Jan Beyne en Sara Vermeulen een methode om in vijf stappen de huidige niet-duurzame onderneming te transformeren tot een duurzame en toekomstbestendige onderneming.
Lees verder
recensie
De weg naar duurzaam ondernemen - ‘Een routekaart van een cruciaal gebied’
Marcella Bremer | 3 maart 2022
‘De weg naar duurzaam ondernemen - in 5 stappen naar positieve impact’ van docent en onderzoeker Jan Beyne en consultant Sara Vermeulen is een basisboek voor iedereen die zich afvraagt: hoe begin je met duurzaam ondernemen? 
Lees verder

Lezersrecensies

2.0 van de 5
1 stem
0
0
0
1
0

Interviews en artikelen (2)

achtergrond
Uit de boeken - Handvatten voor duurzaam ondernemen
Bertrand Weegenaar 22 september 2022 De klimaatcrisis raakt ons allemaal en gaat ons ook allemaal aan. In 2050 moeten EU-landen klimaatneutraal zijn. Deze Uit de boeken gaat over boeken waarmee we een stap, en soms meerdere stappen verder gaan. Boeken over hoe bedrijven klimaatactief kunnen worden met duurzaam ondernemen. Geëxperimenteerd wordt er al volop. Er zijn belangrijke kennisbronnen en ervaringsverhalen.  
preview
De weg naar duurzaam ondernemen - In 5 stappen naar positieve impact
Sara Vermeulen 25 oktober 2021 Dus jij wil van je organisatie een duurzame organisatie maken maar je weet niet waar te beginnen? Geen nood, in De weg naar duurzaam ondernemen nemen we je in 5 stappen mee doorheen deze uitdagende reis. In deze preview lichten we een tipje van de sluier.

Over Jan Beyne

Jan Beyne doceert aan de Antwerp Management School en doet onderzoek naar duurzaamheidsintegratie bij organisaties.

Andere boeken door Jan Beyne

Over Sara Vermeulen

Sara Vermeulen is oprichter van Route 2030, een bureau voor strategisch duurzaamheidsadvies en creatief verandermanagement.

Andere boeken door Sara Vermeulen

Inhoudsopgave

INLEIDING 11

DEEL 1 CREËER INZICHT 19
Watis duurzaam ondernemen? 23
Hoe duurzaam ondernemen? 32
Waarom duurzaam ondernemen? 41

DEEL 2 ONTWIKKEL DYNAMIEK 57
Stakeholdersmanagement 59
Via gedeelde ‘purpose’ naar een duurzaamheidscultuur 77

DEEL 3 BEPAAL JE KOERS 89
Ambitieniveaus bepalen 92
Duurzaamheid verankeren in de bedrijfsvoering 96
Hoe organisaties aan de slag gaan met
duurzaamheidsintegratie en -transformatie 112
Aandacht op innovatie als voorwaarde voor impactcreatie 117

DEEL 4 MAAK IMPACT 141
De karakteristieken van impact 143
Leiderschap en activisme 164

DEEL 5 VERTEL JE VERHAAL 179
Inzicht en dynamiek creëren via communicatie 181
Koers bepalen via communicatie 188
Impact creëren via communicatie 196

BESLUIT 207
DANK! 209
LIJST MET AFKORTINGEN 210
EINDNOTEN 213

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De weg naar duurzaam ondernemen